1

Onderwerp: Ervaring met mix voor Royal Icing van Fun Cakes

Ben vandaag bezig geweest met Royal Icing van Fun Cakes. Dat was nog geen succes....:(

Het was in eerste te stevig: ik kreeg het de spuitzak niet uit!!!

Daarna was het te slap: de roosjes zien er uit als hondedrollen :grr:

Hebben jullie nog tips? De verhoudingen die op de zak staan kloppen niet helemaal en ik krijg het zelf ook niet voor elkaar.

Alvast bedankt in ieder geval.

Groetjes
Esther

2

Re: Ervaring met mix voor Royal Icing van Fun Cakes

Heb je de zak in z'n geheel klaar gemaakt of een deel?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Heb je de hele zak gemaakt of een gedeelte? Ik begreep dat je eerste goed moet mixen/zeven om de juiste verdeling te krijgen. (Kan het topic hierover niet zo snel vinden) evt wat extra poedersuiker erdoorheen mixen?

Succes! (anders de webshop even mailen?)

4

Was dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=35075 ;)

5

Je was me voor! :)

6

:+

7

:O OOOhhh nou snap ik het..... heb maar een gedeelte van de zak gebruikt en je voelt het al: niet geroerd. Daarom werd het dus niks. :nooo

Goed binnenkort maar nieuwe zak bestellen en dit restje wegdoen dan maar, jammer. Smaakte wel lekker :P

Bedankt voor de reply :thumb:

Groetjes
Esther

8

Ik had ook een gedeelte gebruikt,
en iid waren de vlinders niet gelukt,
en nu weet ik dus waarom!

Gewoon altijd de hele zak aanmaken , goed afgesloten in de koelkast bewaren blijft  het 2 weken goed , en dan kun je van de rest bloemen spuiten of vlinders dan heb je gelijk een voorraad, en als je een bloemenmand maakt gaat er behoorlijk veel door en je moeder weet er raad mee

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

10

Kijk even op de verpakking. Bij een gedeelte van de zending blijkt de verkeerde verhouding op het pak te staan. Het is een kilopak mix maar het recept is maar voor 500gr. Dus het dubbele aanwater toevoegen.
Ik vind het trouwens maar vreemd dat je eerst moet mixen voordat je het uit de verpakking haal als ik maar een gedeelte gebruik.

(dus eerst mixen, afwegen en dan de rest weer terug de verpakking in - beetje omslachtig....)

Groetjes Nicolette

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

11

Nee hoor, een beetje schudden met de zak is al oke, met mixen wordt niet letterlijk mixen met de mixer bedoeld.

Groetjes Renske

12

Esther75 schreef:

:O OOOhhh nou snap ik het..... heb maar een gedeelte van de zak gebruikt en je voelt het al: niet geroerd. Daarom werd het dus niks. :nooo

Goed binnenkort maar nieuwe zak bestellen en dit restje wegdoen dan maar, jammer. Smaakte wel lekker :P

Bedankt voor de reply :thumb:

Ik zou de rest van de zak niet wegdoen hoor. Ik heb dit dus ook gehad. Ik heb toen het overige deel van de mix gezeefd en in een tupperware bak gedaan. Later heb ik het nog gebruikt en toen ging het wel goed. Ik zou het in elk geval eerst nog een keer proberen. Weg gooien kan altijd nog.

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl