1

Onderwerp: hoe hoog moet een biscuit wezen

Ik heb een biscuit gemaakt van 10 eieren ,300 gram bloem 300 gram suiker en wat maizena en 2 zakjes vanilesuiker.Dit naar een recept wat ik ooit eens gevonden heb op het forum. Dit heb ik in 2en gedeelt de ene helft met de handmixer en de andere helft in de keukenmachine ik heb de eieren verwarmt enz.
Ik heb het gebakken in een lasagne blik van 35 x 27 cm.
hij is ongeveer ruim 4cm hoog geworden. en ziet er wel luchtig uit.
Klopt deze hoogte ongeveer????  of is hij toch mislukt?????

Re: hoe hoog moet een biscuit wezen

Hoi het is niet extreem hoog maar lijkt me niet mislukt, als je hem 2 keer wil vullen wordt het moeilijk, wellicht met de helft van je hoeveelheid nog 1 laag maken en die erop doen heb je toch 2 vullingen en wordt hij ong . 7 cm dus gevuld ong 9cm

succes

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

3

bedankt voor je antwoord :) en =) en :-) Ik wilde hem 1x vullen en
erboven op een barbietaart zetten zou 1 x vullen dan genoeg zijn??

4

ja hoor dat kan prima.
De bakkers willen hem juist niet te hoog hebben. Maar wij vinden het vaak wel mooier. Maar als ondertaart maakt het niet zo uit.

5

Ik kan haast niet wachten met vullen en aankleden morgen komt de marsepijn enz binnen als hij mooi wordt plaats ik een foto

6

wat voor kleur had je biscuit onder het mixen?

de mijne was altijd nog wat gelig en werd ook maar 4 cm hoog.

kwam erachter als de eieren niet in de koelkast zijn geweest, dan moet je ze niet in heet water leggen

mijn deeg zag er nu veel beter uit na 10 min mixen was het wit en luchtig

en mijn biscuit was nu 7 cm hoog  *)

7

het biscuit uit de keukenmachine was wat witter dan die ik met de handmixer had geklopt mijn eieren kwamen overigens wel uit de koelkast en ik had de eieren voor de  biscuit voor de handmixer en die voor de keukenmachine allebei in warm water gelegd.En die ik met de handmixer had geklopt heb ik ook in een schaal met warm water gemixt,
maar ik vroeg me af of ik mischien wat meer biscuit had moeten maken het bakblik was nl tamelijk groot 35x 27 cm

8

Per halve liter : 1 ei
En per ei:         30 gram suiker, 25 gr bloem, 5 gr maïzena en een snufje zout.

Dat zijn dus 10 eieren, 250 gr bloem, 50 gr maïzena 300 gr suiker.

en mijn bakvorm is 28x 38x 5cm, ik heb er water in gedaan en dat was 5 liter

Ben nu overgestapt naar Moskovisch mix wel die waar je geen boter bij hoeft te gebruiken

9

als ik de bakvorm nog eens gebruik, dan doe inderdaad meer mix maken.

word die lekker hoog  :)