1

Onderwerp: puzzelen??

hoi
ik heb een vraag over puzzellen
hoe gaat dat precies??
zoek je gewoon een leuke kleurplaat op en plak je deze in met fondant ofzow??
heeft iemand tips voor mij hoe ik dat het beste kan doen
ik wil graag een keertje oefenen omdat ik straks voor sinterklaas (duurt nog wel ff) en voor de verjaardag van mijn nichtje een leuke taart wil maken
ik heb nog niet zo heel veel ervaring dus dacht ik dat dit wel makkelijk is om mee te beginnen  in plaats van het boetseren.

bedankt alvast
groetjes leonie

2

Re: puzzelen??

http://www.felicitaartjes.nl/

klik dan op  werkbeschrijving how to

3

ok bedankt
het staat er duidelijk op
denk dat het nie zo heel moeilijk is maar ga het gewoon proberen
maar als ik het plaatje af heb leg ik het in de vriezer heb ik gelezen en dat kun je het even later er in het geheel van afhalen??
of heft iemand mischien nog een tip hoe ik mijn puzzel mooi op mijn taart krijg?
groetjes leonie

4 Laatst bewerkt door kokkie (02-10-2008 10:04)

Je puzzelt op een doorkijkhoesje, daaroverheen leg je een stukje plasticfolie. Dat gaat zo in de vriezer. Je bekleedt de taart en als je klaar bent om het puzzeltje erop te leggen haal je het pas uit de vriezer, legt het ondersteboven op je linkerhand, pel met je rechterhand het doorkijkhoesje ervanaf. Je keert het nu weer om zodat het met de goede kant weer boven ligt. Het puzzeltje blijft nu aan het plasticfolie hangen zodat je het met plasticfolie en al boven de taart op de goede plek manouvreert. Op de taart laten zakken. Je moet snel werken want je hebt maar even tijd; doordat het zo koud is gaat het vrij snel condenseren en dus plakken dus je hebt maar even de tijd om het nog te verschuiven als dat nodig is.
Mochten er onderdeeltjes loslaten: geen paniek; dit kun je nu nog makkelijk aansluiten.
Succes!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

Ook vandaag geplaatst een how to van minnie. Errug duidelijk

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=31052

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.