Re: Eerste Biscuit mislukt!
Gelukt !!!!!!!!!!
Hij ziet er nu ook uit als een echte hahaha!!
Ik ga hem invriezen heb hem maandag pas nodig!
Als de taart af is maak ik een foto!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Eerste Biscuit mislukt!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Gelukt !!!!!!!!!!
Hij ziet er nu ook uit als een echte hahaha!!
Ik ga hem invriezen heb hem maandag pas nodig!
Als de taart af is maak ik een foto!
Ik mix mijn eieren altijd in een metalen bak die ik ook weer in warm water zet. Helpt ook om de boel echt super luchtig te krijgen.
Joepie, gelukkig! Ben benieuwd naar het resultaat.
ik heb er weer in in de oven staat ik ben nu eens begonnen met 150 graden want ik heb het idee dat mijn oven snel heet wordt want het was ook zo snel gaar al die tijd voor 9 eieren had mijn oven maar 30 min nodig.
Ook heb ik nu eens een kleinere bakvorm gepakt een ronde van 19 cm en heb ik beslag met 4 eieren gebruikt.We wachten weer af....
en en en is het nu wel gelukt?
Ja hij is gelukt !!!
Ik heb hem netjes ingevroren en maandagavond maak ik hem af!
Jullie zijn allemaal bedankt voor de tips!!
Nu moet ik nog heel veel oefenen met de fondant want dat lukt niet helemaal ik denk dat ik de marsepein ga bestellen!
Pfff, mijn eerste baksel is mislukt.... :-(
ook mijn biscuit kwam niet omhoog.
Ik probeer het vanavond nog 1 keer en anders ga ik morgen biscuitmix bij boerenbond halen....hopen dat 'ie dan wel lukt! Want morgenavond wil ik de taart gaan decoreren....
Pfff, mijn eerste baksel is mislukt.... :-(
ook mijn biscuit kwam niet omhoog.
Ik probeer het vanavond nog 1 keer en anders ga ik morgen biscuitmix bij boerenbond halen....hopen dat 'ie dan wel lukt! Want morgenavond wil ik de taart gaan decoreren....
Ik weet zeker dat het dan wel lukt, ik heb 3 biscuit's weg moeten gooien en toen de kant en klare mix gekocht en die ging meteen super goed!!!
Had echt spijt dat ik niet meteen die kant en klare gekocht had!!
Succes !!!!!!!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=35386
lees deze even na drie taarten bakken vandaag is er een gelukt door goeie tip van knubje
De 2e ronde staat in de oven :-)....lijkt er al veel beter uit te gaan zien.
De eerste 10 minuten op 140 zijn bijna voorbij
Dan nog 10 op 160
......10 op 170
en nog een paar op 180
Heb er deze ronde veel vertrouwen in :-).... ben helemaal happy!
Maar als deze nu alsnog mislukt ga ik inderdaad met moscovisch biscuit proberen!!
Ik laat zo even weten hoe 'ie is geworden!
veel succes
ik weet hoe het voelt,als de derde niet goed was gegaan had ik mijn haar
uitgetrokken
Halen jullie het biscuit meteen uit het bakblik om af te laten koelen...of laat je 'm gewoon in het blik afkoelen?
Op mijn beschrijving staat: laat het biscuit op een rooster afkoelen...maar is dat in het blik, of uit het blik?
(ben even extra voorzichtig :-))
Ik liet mij biscuit nog even in de oven afkoelen, wel de ovendeur op een kier
daarna nog 10 min in blik op rooster.
dan haalde ik hem pas uit het blik
Ik zet hem meteen op de kop op het rooster om af te koelen.
Halen jullie het biscuit meteen uit het bakblik om af te laten koelen...of laat je 'm gewoon in het blik afkoelen?
Op mijn beschrijving staat: laat het biscuit op een rooster afkoelen...maar is dat in het blik, of uit het blik?
(ben even extra voorzichtig :-))
is die gelukt?
Hij is gelukt!! :-)!
Kan nu morgen lekker gaan decoreren...heb er helemaal zin in, maar moet morgen eerst nog een dagje werken!
Super dat jullie trouwens allemaal zo snel reageren op dit forum...leuk!
hiep hoera
ik ben blij voor jou
Toppie !!!!!!
Fijn dat dit topic bestaat! Ik gebruik normaal altijd de mix van de webshop en ik heb altijd super hoge en lekkere biscuits, maar van de week voor het eerst biscuit gemaakt met basisrecept en ook helemaal mislukt. Ik kan helaas niet de mix gebruiken, omdat hij koemelkvrij moet zijn en zaterdag komen ze hem halen, dus ik hoop echt dat hij straks gaat lukken met al jullie tips...
Ik heb gisteren voor het eerst een biscuit gemaakt (gewoon recept uit oud kookboek) en die was prima gelukt volgens mij. Centimeter of 5 hoog met een springvorm van 24 cm met 4 eieren. Ik heb hem alleen nog niet geproefd, dus ik weet niet of hij lekker is! Omdat ik nog maar een heel klein beetje maizena had heb ik custardpoeder gebruikt (krijg je hele gele taart van :-)). Heeft iemand anders ervaring met het bakken met custard ipv maizena?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Eerste Biscuit mislukt!