1

Onderwerp: HELP!!!! kleurstof

hoi,

ik heb kleustof van wilton, maar ik vind de kleuren niet echt mooi. het (kerst) rood en roze staan echt niet mooi bij elkaar en de kleuren blijven redelijk licht, hoeveel ik er ook bij doe. als ik fondant gebruik komen de kleuren wel wat beter uit, maar weet eigenlijk niet goed wat ik moet. doe ik iets verkeerd bij het toepassen ofzo?
binnenkort wil ik voor de verjaardag van mn zoontje een puzzelplaatje van woezel en pip maken, maar ben nu dus erg bang dat ik de kleur niet goed kan krijgen.
wie kan mij hierbij helpen.

groetjes
lise

2

Re: HELP!!!! kleurstof

rood heb ik laatst gelezen is erg moeilijk te mengen, de meeste bestellen rood bij de webshop

mij lukte het ook niet

3

Na het kleuren een nachtje laten rusten, luchtdicht verpakken.
Daarna nog eens goed kneden, is de kleur vaak al veel beter.

4

weten jullie ook hoe je kleuren moet mengen om bijvoorbeeld grijsblauw te krijgen.
(woezelkleur)?

5

fondant krijg je sowieso moeilijker op kleur. marsepein is veel beter te kleuren!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

of anders een mengeling van marsepein en fondant

7

Kadohke schreef:

fondant krijg je sowieso moeilijker op kleur. marsepein is veel beter te kleuren!

Ze zegt dat de kleuren met fondant wel beter uitkomen,
en dat is bij mij ook zo...

Het mengen moet je uitproberen,
stukje van dat en stukje van die kleur,
net zolang tot het de goeie kleur is...snap je het nog?

Succes ermee, moet lukken!!

Dat is omdat fondant echt wit is.
Grijsblauw lijkt me te maken met blauw en een heel klein beetje zwart, precies zoals dianne zegt; uitproberen.

Groetjes Renske

9

http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm

Hierboven vind je een kleurenkaart waarop precies staat welke kleuren je in welke verhouding moet mengen om een bepaalde kleur te krijgen.
Succes!

Groetjes, Tessa