1

Onderwerp: SPOED: Schuimtaart vanavond vullen voor morgen?? Kan dat?

Hoi allemaal,

Ik heb vanmiddag 2 hazelnootschuimcirkels gebakken en uuuuuren laten drogen, maar het is me gelukt,hoera! Nu heb ik de taart voor morgen nodig,maar ik ben ineens zo bang dat als ik 'em vanavond vul met frambozenmousse/bavaroise(op slagroom basis), dat de cirkels dan zacht worden?? Kan dit?

Morgenochtend vullen is een beetje te vroeg opstaan,dus ik doe het liever nu nog.
Weet iemand of dit kan en hoe ik de taart daarna het beste kan bewaren,in de koelkast?

Alvast reuze bedankt voor de antwoorden!!
Groetjes uit Haarlem,
Nicole!

De rest van mijn taarten vind je in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!

Re: SPOED: Schuimtaart vanavond vullen voor morgen?? Kan dat?

Sorry, kan je helaas niet helpen. Ik heb weleens een schuimtaart gemaakt, maar die pas op het laatste moment gevuld.
Succes ermee!

Groetjes Renske

3

Zo'n taartje van de bakker wordt ook altijd een beetje klef-kraak-plak, mmmmmmm :P :9. Maar daar zit wel een beetje een meer botercremige 'harde' vulling is, zou toch ook bang zijn dat het met slagroomachtige vulling allemaal te zacht wordt. Zonde van al die droogtijd!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Dank jullie wel voor de snelle reacties! Ik heb de mousse nog niet gemaakt, maar ik heb al wel de frambozen met gelatine gepureerd om door de slagroom te doen.

Voor bovenop wilde ik toefjes 123 Swiss merinque botercreme doen. Zou ik de frambozenpuree ook door deze botercreme kunnen doen?

Ik hoor graag jullie mening!
groetjes,
Nicole

De rest van mijn taarten vind je in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!

Ja, lijkt me erg lekker met frambozenpuree.
Sterker nog, op de site van Lara staat het recept voor merengue botercreme met frambozen.

Groetjes Renske

6

Ik heb al een paar keer frambozenbotercr

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

7 Laatst bewerkt door kokkie (02-10-2008 10:08)

Als je niet wilt dat je schuimbodems zacht worden kun je er ook eerst een heel dun laagje botercreme opsmeren, om zo de bodem een beetje 'af te sluiten' en dan pas je mousse of slagroom. In mousse en slagroom zit idd meer vocht wat dan in je bodems trekt die daar dan slapper van worden. De smaak blijft overigens prima hoor, ook als je bodems wat zachter zijn.
Maar het lekkerst is toch zo laat mogelijk vullen....

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...