1

Onderwerp: bananenmousse

hallo allemaal, ik heb een vraagje over de bananenmousse (recept van hier).

nl. Hoe vries je deze mousse het beste in? gewoon in een kommetje wat huishoudfolie erover en de vriezer in? en hoelang van te voren moet deze mousse er weer uit? en hoelang blijft de mousse ongeveer goed?

ik hoop dat jullie een antwoord hebben, want ik heb geen kapsel voor mijn mousse en de oven is stuk, dus helaas ook geen kans om een kapsel te maken.

groetjes

Groetjes van Marleen

2

Re: bananenmousse

Invriezen kun je het best altijd zo snel mogelijk doen. Daarmee bedoel ik dat je het bijv. niet geïsoleerd moet verpakken, zodat het maar heel langzaam afkoelt. Dus wat jij zegt, een kommetje met huishoudfolie lijkt me wel goed. In een boterhamzakje zou ook kunnen.
Als je de mousse er 24 uur voor gebruik uit haalt is het zeker wel dooi, na 12 uur verwacht ik het ook al wel. De ontdooitijd hangt natuurlijk ook af van de hoeveelheid mousse.
Zelfgemaakt ijs blijft ongeveer 2 maanden goed in de diepvries. Dus ik gok dat dat met mousse ook zo is?! Het lijkt qua samenstelling in elk geval wel op ijs. Ontdooit zou ik het niet te lang meer bewaren.
Heb je zo antwoord op je vragen?

3

Re: bananenmousse

super! heel erg bedankt, hier heb ik echt wat aan!

Groetjes van Marleen