1 Laatst bewerkt door Knubje (30-09-2008 08:20)

Onderwerp: Kan ik dit maken?

Ik heb (voor mijn doen dan) een grote opdracht gekregen.Om nu niet in tijdnood te komen die dag wilde ik de taarten al bakken,vullen en bekleden.
Het decoreren wilde ik op het laatste moment doen.

Maar is dat wel netjes? Om dus een ingevroren taart te leveren?
Of zeggen jullie dat ik ze beter "vers"kan leveren en dus echt alles op het laatste moment doen zoals vullen bekleden en decoreren.
De kapsels kan ik al voor maken en de decoreatie ook maar dan nog is het wat veel om op 1 dag te maken allemaal. Er moeten ook nog CC's bij en meptaartje.
Kan ik deze ook al helemaal klaarmaken dan en invriezen? Ze worden ook gevuld en bekleed  en versiert met fondant.

De vullingen van de stapeltaart zijn bc en jam. Bij de taart word ook 1 taart gevuld met chocomousse en bij de cc's is het chocobotercreme.
Ik denk dat ik de chocomousse niet kan invriezen he? Die moet dan zeer zeker wachten tot het laatst.
Maar de rest?????

Bedankt voor jullie meedenken. Er zijn hierover al vaker vragen gesteld maar kan het niet duidelijk vinden.Nouja misschien kijk ik er ook weer eens overheen :D
Vaak gaat het over taarten voor eigen gebruik of waarvan de klant op de hoogte is dat de taart wordt ingevroren.

Ik wil het me gewoon een beetje gemakkelijker maken ivm eventuele tijdnood die dag!

Groetjes Angelique

2

Re: Kan ik dit maken?

Over invriezen: lees dit maar eens :)

Chocomousse zou ik zelf inderdaad niet invriezen, maar echt een gegronde reden daarvoor heb ik niet want ik heb het nog nooit gemaakt :P

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Kan ik dit maken?

Chocomousse kan heel goed worden ingevroren, tenminste, de hemelse modder van Koenie wel:)

Tja Knubje, het moet wel haalbaar zijn. Als je weet dat je het niet op de laatste dag gevuld en bekleed krijgt, zul je toch wat moeten. Wat van

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl