1

Onderwerp: sinaasappelcurd

hoi allemaal,

ik denk dat jullie me wel kunnen helpen. ik heb nl een vraagje over curd. hoe dik wordt dit eigenlijk? ik heb net een sinaasappelcurd gemaakt, het plakte wel aan de lepel en heb het echt een tijdje in kokend water laten staan en natuurlijk af en toe geroerd. het is nog niet helemaal afgekoeld en het heeft nu de dikte van vla. het is alleen wel te dun om op een taart te doen. wordt dit nog dikker nu ik het in de koelkast heb staan?
het smaakt trouwens wel heerlijk.

alvast bedankt
lise

2

Re: sinaasappelcurd

het wordt als het goed is zo dik als jam

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

3

En helemaal laten afkoelen (daarna in koeling) komt de dikte zeker ten goede! Als ie helemaal koud is is ie vaak dikker dan je dacht !

4

ja, wordt in de koelkast een stuk dikker.

5

heb m net uit de koelkast gehaald. ik heb nog nooit zoiets lekkers geproefd en de dikte is perfect. een echte aanrader.
groetjes
lise

6

Mag ik daar het recept van? Ik maak wel een lemoncurd en heb ook een keer sinaasappel geprobeerd met dat van mij bleef echt veel te dun. Ik denk dat ik teveel sap erin heb gedaan.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

natuurlijk mag je het recept. ik heb zelf 3 sinaasappels en 1 citroen gebruikt.

sinaasappelcurd:

Ingredi

8

klinkt erg lekker :) bedankt voor het recept!

9

Hartstikke bedankt; ik ga hem maar weer eens proberen!!

Groetjes Wendy

10

dit recept is helaas weggevallen :-( zou iemand het voor me hebben? Of kan ik gewoon het lemon curd recept aanhouden en dan 2 sinaasappels ipv 2 citroenen gebruiken?

11

ik zou het ook wel willen hebben....zijn wel meer topics waarvan delen of foto's zijn weggevallen sinds de omzetting :s

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

12

http://www.vangilse.nl/nl/1/4/recipe.aspx?ID=97

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

13

Thanks! zou het ook gaan met gewone suiker, zoals bij de lemon curd recepten? niet zo zin om speciaal geleisuiker aan te gaan schaffen....

14

heb het zelf geprobeerd. Het was wel gelukt, maar wel erg zoet. Heb t toch maar gebruikt :-) Misschien volgende keer toch een beetje citroensap erbij.

15

hoi,

een beetje late reactie, maar 17-3 ben ik bevallen van een prachtige zoon Daan. dus reageren zat er even niet in. ik zag dat je al een recept heb gevonden, maar bij deze nog mijn recept.

sinaasappelcurd:

Ingrediënten
2 sinaasappels en 2 citroenen, 450 gr suiker, 225 gr boter, 5 eieren.

Voorbereiding
pers de vruchten uit.

Bereidingswijze
Breng in de grootste pan water aan de kook, zet de kleine pan hier in maar zorg dat er geen water in komt.
Doe het sap in de pan, voeg de boter en de suiker toe en laat het geheel op zacht vuur rustig koken
tot de suiker is opgelost.Haal de pan van het vuur en voeg de losgekklopte eieren toe.
Zet de pan terug in de andere pan en laat het rustig koken tot de curd aan de achterkant van een lepel blijft
kleven. giet de nog warme massa over in de potten en doe direct de deksels erop.
De curd is 2 weken houdbaar in de koelkast 4 weken.

succes ermee!!

16

Heb hem nog steeds niet geprobeerd...  :o
Maar ga het nu zeker doen! Gefeliciteerd met je zoon!!

Groetjes Wendy