1

Onderwerp: Ganache opspuiten

Hoe zat het ook al weer...

Ik wil morgen cupcakes opspuiten met ganache. Dan kan ik de ganache toch nu al maken, in de koelkast zetten en dan morgen opkloppen? Moet straks een slaapdienst draaien dus heb niet bijzonder veel tijd meer.

Kan ik er dan ook nog een beetje amaretto doorheen doen of moet dat nu al?

2

Re: Ganache opspuiten

Kan je nu vast maken. Want als je het meteen nodig hebt, moet je het na het maken eerst in de koelkast ijskoud laten worden.
Amaretto weet ik niet.

3

hmmm.... ergens doe ik dan iets fout zeker, want toen ik ganache wilde opkloppen was er bijna niet doorheen te komen. Ik heb mezelf wijs gemaakt dat het daarna echt wel luchtiger was, maar omdat ik het als vulling gebruikte hoefde het niet gespoten te worden. De smaak was heerlijk, maar hoe je het spuitbaar moet krijgen?? (Ik had gewoon een reep pure chocola gesmolten en het 1 op 1 met slagroom gemengd.) Als ik het had wilen spuiten had ik het denk ik juist weer opgewarmd........ :S

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Het is nu ook wel erg stijf. Heb het met een vork doorgeroerd, maar nog steeds stevig e niet spuitbaar... Heb het eve op een warm plekje gelegd zodat he wat zachter word.
Maar LEKKER!!!

5

Ik heb het net ook weer gemaakt 1 op 1 met melkchocola.
Toen hij de hele nacht in de koelkast had gestaan, was hij net niet vloeibaar meer, maar stijf? Nee dus.
Ging prima met de mixer, lekker luchtig.

6

HA!! Zou dat het verschil zijn? Ik deed het met puur.......

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Het is logisch dat het in de koelkast iets harder wordt, ik zou het gewoon iets verwarmen om weer zachter te krijgen.
Maar zoals Witje zegt; dat je er met de mixer niet doorkomt, heb ik nog nooit gehad...

Groetjes Renske

8

met puur kan ook wel hoor, maar vetgehalte is anders, dus misschien iets meer slagroom gebruiken.