1

Onderwerp: Verschillende kleuren icing ?

Hallo,

Ik kwam eigenlijk toevallig op dit forum, omdat ik wou weten hoe ik Royal Icing kon maken. Nu heb ik dat recept gevonden, en ik vond het ook wel leuk om eventjes op het forum te kijken wat jullie er allemaal van bakken ;)
Ik zag allemaal van die mooie, vrolijk gekleurde cupcakes en ik vond ze zo leuk, dat ik ze ook wil maken! Maar nou wil ik graag weten hoe jullie ze kleuren. Wat moet je er voor gebruiken, hoe en waar koop je het ? :)
Is het trouwens wel een icing of is het iets anders ?

Alvast bedankt!

Groetjes Marrit.

2

Re: Verschillende kleuren icing ?

Hallo Marrit, welkom op het forum :)
Je kunt royal icing kleuren met levensmiddelen kleurstof; deze is in de webshop van diverse merken te koop. Ik kleur zelf bijvoorbeeld met Wilton kleurgel, maar de droplets van Sugarflair zijn ook erg geschikt.

Ik weet niet precies welke cupcakes je allemaal hebt gezien, maar er kan marsepein of rolfondant op zitten, of fondantglazuur, of een toef botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Als je naar de taarten kijkt hier in de parade, dan zie je taarten emt fondant of marsepein bekleed. Royal icing is iets anders.
Dat is een vloeibare suikerpasta (heet niet zo, maar om het even duidelijk te maken) waarmeer je smeert of spuit.
De meeste gebruiken het hier om vlinder of bloemetjes te maken, en koekjes te versieren.
Het kleuren wordt gedaan met eetbare kleurstoffen die te vinden zijn hier in de webshop.

4

Hhahaah, we waren tegelijk Mariannne ;)

5

Ok

Neeeeeee, doe dat nu niet, voor je het weet is het telaat, en ben je verslaafd, erg verslaafd.. :lol:

7

Wat een keuze zeg!
Het is meer een heb-shop :lol:
@ Brabantsetaart:

Het is al te laat, ik ga zeker wat bestellen ;)