1

Onderwerp: mijn vulling loopt eruit

Hallo allemaal,

Vandaag voor het eerst officeel op het forum. Het voorstelrondje moet ik nog doen, maar eerst even de frustratie kwijt. Ik heb voor mijn dochter vandaag een leuke taart gemaakt (al zeg ik het zelf). Maar nu heeft hij een dag in een dichte doos in de schuur gestaan (de koelste plek, en van de koelkast gaat het marsepein toch zweten). Zo trots als ik ben, toch nog even kijken.
En wat zie ik.... Waar de taart gevuld is buikt de taart uit. Met andere woorden, hij zakt in. Wat kan ik daar nou tegen doen. Ik heb de taart gevuld met botercr

2

Re: mijn vulling loopt eruit

'Hallo,

Heb je een kapsel gemaakt van biscuit deeg of van cake.Want cake is veel zwaarder dan biscuit.Ik denk ook maar wat hoor,want ook ik ben een beginner.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

Probeer bij het vullen een centimeter van de rand te blijven, dan heb je nog een beetje 'speling' zeg maar.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

heb je van de botercreme een dijkje gemaakt, (ophoginkje aan de rand van je kapsel waar dan de vulling in gaat) dan stroomt de vulling niet weg.
Ik weet niet wat je er nu nog aan zou kunnen doen, vrij weinig vrees ik. Je kan moeilijk de marsepein eraf halen om het te stutten...

Verder weet ik het ook niet ook nog niet heel ervaren. Hoop dat je meer tips krijgt!

groetjes Ellen

groetjes Ellen

x-el schreef:

heb je van de botercreme een dijkje gemaakt, (ophoginkje aan de rand van je kapsel waar dan de vulling in gaat) dan stroomt de vulling niet weg.
Ik weet niet wat je er nu nog aan zou kunnen doen, vrij weinig vrees ik. Je kan moeilijk de marsepein eraf halen om het te stutten...

Verder weet ik het ook niet ook nog niet heel ervaren. Hoop dat je meer tips krijgt!

groetjes Ellen

De vulling is botercreme, dus dat is denk ik niet het probleem.
Wat misschien een tip is voor de volgende keer; na het vullen en afsmeren even een poosje laten staan, dan zakt hij alvast wat en kun je hem daarna nog even gladstrijken aan de zijkanten. Nu is eigenlijk hetzelfde gebeurd maar dan met de marsepein er al overheen.

Groetjes Renske

6

Bedankt voor jullie tips!! Misschien had ik inderdaad wat langer moeten wachten. Maar daar het inderdaad botercreme betreft, dacht ik dat moet lukken. Ik ga het gauw nog een proberen. Inmiddels hebben ze de taart op school opgegeten en ondanks dat ik het erg jammer vond (het inzakken) zien andere mensen alleen de bloemetjes!!! Dat valt dan altijd weer mee!!

7

renskemorees schreef:
x-el schreef:

groetjes Ellen

De vulling is botercreme, dus dat is denk ik niet het probleem.
Wat misschien een tip is voor de volgende keer; na het vullen en afsmeren even een poosje laten staan, dan zakt hij alvast wat en kun je hem daarna nog even gladstrijken aan de zijkanten. Nu is eigenlijk hetzelfde gebeurd maar dan met de marsepein er al overheen.

oeps niet heel erg goed opgelet geloof ik..... :o

groetjes Ellen

Haha :lol:

Groetjes Renske