1

Onderwerp: Help!!! Mijn vlinders worden niet hard!

2 dagen geleden heb ik een hele avond vlinders gespoten van icing maar ze willen maar niet hard worden! Wat heb ik verkeerd gedaan en is er nog een manier om ze te redden of kan ik maar beter vanavond weer overnieuw beginnen?

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

2

Re: Help!!! Mijn vlinders worden niet hard!

Òf ik heb een deja-vu of je had hier al een topic over lopen ;)

Waarmee heb je ze gespoten?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik heb ze gespoten met de icing mix van de webshop en ik heb een maand geleden nog een workshop vlinders spuiten bij Inge gevolgd!!! Ik doe het net als toen,
En nee, je hebt geen deja vu, maar ik was een beetje bang dat ik bij mijn andere topic misschien geen reacties meer zou krijgen en ik ben redelijk wanhopig  ;)

Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

4

Heb je de mix in z'n geheel gebruikt, of een deel?
En als je een deel hebt gebruikt, heb je het wel eerst h

5 Laatst bewerkt door Carlinnie (27-09-2008 19:18)

Ik heb een deel gebruikt en het zag er lekker smeuig uit zeg maar. Naar mijn idee had ik goed geroerd (met een lepel overigens) maar ja, misschien moet dat beter....

Kan ik ze misschien in de oven nog laten drogen?

Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

6

Het is belangrijk dat als je mix maar deels gebruikt, dat je deze heel goed roert, anders is de verhouding van het deel dat je gebruikt mogelijk niet goed. Omdat ze niet hard worden, denk ik dat dat bij jou het geval is.

Je kunt ze in de oven proberen te laten drogen. Gewoon op de laagste stand.
Succes!

7

Maar je bedoelt dat ik de mix zelf eerst had moeten roeren alvorens ik er water bij moet doen?

Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

Ja, zodat alle bestanddelen goed door elkaar heen zitten.

Groetjes Renske

9

De mix is nog niet gemixt zeg maar. Dus de eiwitpoeder zit nog niet door de suiker heen maar aan 1 kant als het in de verpakking zit. Als je alles tegelijk gebruikt gaat het vanzelf goed, maar als je een deel gebruikt moet je eerst de mix heel goed mengen voor je er een deel uithaalt.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

ok, in het vervolg zal ik het beter mixen van te voren, daar zal de fout dan zitten denk ik. Uiteindelijk heb ik heel voorzichtig de vleugeltjes los gepeuterd en gekeerd en ze zijn nu enigszins uitgehard, ik hoop dat ze stevig genoeg zijn voor de taart maar dat zien we dan wel weer, als ik zin heb maak ik deze week nog wel nieuwe. Bedankt voor het advies!

Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl