Onderwerp: merinque botercreme
lijkt me heel gemakkelijke recept
kan er iemand vertalen hoeveel je nodig hebt van de boter eiwit en suiker?
en zou dat ook gaan om de taart ermee te bekleden? lijkt me leuk zo om een kersttaart mee te bekleden
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » merinque botercreme
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
lijkt me heel gemakkelijke recept
kan er iemand vertalen hoeveel je nodig hebt van de boter eiwit en suiker?
en zou dat ook gaan om de taart ermee te bekleden? lijkt me leuk zo om een kersttaart mee te bekleden
4 ounces = 113 gr eiwit
8 ounces = 226 gr suiker
12 ounces = 340 gr boter
Klinkt inderdaad lekker, maar wel oppassen met verse eiwitten, vooral als je voor anderen bakt!
Nou als je goed luistert naar het recept, worden de eiwitten gepasteuriseerd tijdens het verhitten. Wist ik ook niet!
Je hebt gelijk, ik had niet het hele filmpje afgeluisterd! Gelukkig maar. :-)
Nou als je goed luistert naar het recept, worden de eiwitten gepasteuriseerd tijdens het verhitten. Wist ik ook niet!
blackangel, op karen (dekoekjesfee.be) haar site staat het bij de recepten helemaal uitgelegd
de eiwitten worden niet gepasteuriseerd op deze manier!!! om eiwit te pasteuriseren moet je minstens gedurende een kwartier een hoge t° dan 72 (dacht ik) graden aanhouden en dat is niet doenbaar.
oplossingen: ofwel met eiwitpoeder werken ofwel gepasteurisseerde eiwitten kopen ofwel het risco nemen.
Gek dat ze dat dan toch zo zeggen op het filmpje, och ja, beter het zekere dan het onzekere...al moet ik wel zeggen dat ik het met eiwitpoeder niet lekker vind!!!
Gek dat ze dat dan toch zo zeggen op het filmpje, och ja, beter het zekere dan het onzekere...al moet ik wel zeggen dat ik het met eiwitpoeder niet lekker vind!!!
beetje vanille extract erbij en de nasmaak van het eiwitpoeder verdwijnt
Lijkt me heerlijk recept maar ik zat ff te denken als je ipv je eieren eiwitpoeder gebruikt...das zo uit mun hoofd geloof ik 30 gr op 1 eiwit......waar komt het vocht dan vandaan??? Als je dat zo met je suiker moet kloppen...hoe dan? En dat hoeft dan vanzelf niet boven heet water. Ben ik nou zo dom???
ik heb het al gevonden; 5g eiwitpoeder op 30 ml water is de verhouding, dit is 35 gr, voor het recept met de hoeveelheid 250 gr eiwit, x keer 35 gr , tot je er ongeveer bent. Zo nauw komt het ook niet hoor
en toch snap ik um niet helemaal
Even kijken op de site van de koekjesfee, zij gebruikt al een tijd botermerinque en heeft er veel over in een topic op de forum staan!
Als je de eiwitten met het poeder en het water aanmaakt, heb je vanzelf vocht zoals een "echt" eiwit en blijft de methode verder ook helemaal gelijk.
Hoi, ik doe 40gram eiwitpoeder en 110à120gram water in mijn kennie en mixen maar...en bij mijn 280gram suiker doe ik 7 soeplepels water en breng dat al roerend aan de kook terwijl mijn eiwit aan het kloppen is....als mijn suiker volledig is opgelost( geen korreltjes meer) draai ik de kennie naar de stilste stand en doe er langzaam de opgeloste suiker bij dan zet ik de kennie weer naar de snelte stand en doe dan blokje bij blokje de 280 gram boter bij....goed koppen en klaar hmmmmmmmmmm........Oh ja smaak naar keuze!!!!!!!Je hoeft hier niet te pasteuriseren omdat je met eiwitpoeder werkt...
Lijkt me heerlijk recept maar ik zat ff te denken als je ipv je eieren eiwitpoeder gebruikt...das zo uit mun hoofd geloof ik 30 gr op 1 eiwit......waar komt het vocht dan vandaan??? Als je dat zo met je suiker moet kloppen...hoe dan? En dat hoeft dan vanzelf niet boven heet water. Ben ik nou zo dom???
ik heb het al gevonden; 5g eiwitpoeder op 30 ml water is de verhouding, dit is 35 gr, voor het recept met de hoeveelheid 250 gr eiwit, x keer 35 gr , tot je er ongeveer bent. Zo nauw komt het ook niet hoor
en toch snap ik um niet helemaal
Kadohke schreef:Nou als je goed luistert naar het recept, worden de eiwitten gepasteuriseerd tijdens het verhitten. Wist ik ook niet!
blackangel, op karen (dekoekjesfee.be) haar site staat het bij de recepten helemaal uitgelegd
de eiwitten worden niet gepasteuriseerd op deze manier!!! om eiwit te pasteuriseren moet je minstens gedurende een kwartier een hoge t° dan 72 (dacht ik) graden aanhouden en dat is niet doenbaar.
oplossingen: ofwel met eiwitpoeder werken ofwel gepasteurisseerde eiwitten kopen ofwel het risco nemen.
een kwartier?? Als ik een ei 5 minuten koop is hij helemaal gaar toch? Als ik hem een kwartier kook is hij blauw.
belluna schreef:Kadohke schreef:Nou als je goed luistert naar het recept, worden de eiwitten gepasteuriseerd tijdens het verhitten. Wist ik ook niet!
een kwartier?? Als ik een ei 5 minuten koop is hij helemaal gaar toch? Als ik hem een kwartier kook is hij blauw.
72° is niet kokend en dit is de theorie
ik heb het zelf met vers eiwit ook al geprobeerd en liet ze ook geen 15 minuten op het vuur. Ik wil alleen duidelijk maken dat ondank de eiwitten op het vuur gestaan hebben, je ze niet gepasteuriseerd hebt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » merinque botercreme