1

Onderwerp: Eerste cupcake boeket...

Hoi,

Zaterdag ga ik mijn eerste cupcake boeket maken, tenminste dat is de bedoeling... Nu heb ik gisteren al wat dingen besteld in de shop zoals bakblikken, papieren vormpjes, een houder voor 13 cupcakes en nog van alles. Nu heb ik ook al wat in huis zoals marsepein enz... Nu is mijn vraag hoe ik moet beginnen. Ik weet dat het niet slim is om als eerste keer cupcakes te bakken en ze dan ook nog is voor een verjaardag te moeten gebruiken maar dat is niet anders. En reken je bij zoiets 1 cupcake per persoon? Er zitten volgens mij nogal wat snoepkonten bij namelijk. En het is de bedoeling dat je de papieren vormpjes in het bakblik zet he? En dan het beslag erin. Nou genoeg vragen dacht ik zo. Ik ben bang dat ik nog wel met meer vragen kom!

Groetjes Suus

2

Re: Eerste cupcake boeket...

Als je zegt dat er een paar snoepkonten bij zitten, zou ik het zeker niet bij 1 p.p. laten: Er zullen er altijd wel bij zijn die er wel twee ( drie!) willen! ;)

Cupcake vormpjes inderdaad in de bak zetten, dan beslag maken. Ik vind het zelf gemakkelijk om met een grote spuitzak de vormpjes te vulen om ze gelijkmatig te vullen, maar gaat ook best met twee lepels hoor.

Als ze gaar zijn hangt het er van af hoe je ze wilt versieren: wil je platte cakejes of juist een bolletje? Als ze bol worden en je wil ze liever plat kun je het beste er onmiddelijk nadat je ze uit de oven haalt een zware snijplank opleggen ( 2 minuutjes.) Daarna snel uit de bakvorm halen, anders kunnen de paiertjes loslaten.

Hopelijk heb je er wat aan, maar als je nog wat tijd over hebt, zou ik even de zoekmachine gebruiken: het forum staat VOL met supertips over cupcakes bakken!

Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik lust altijd wel meer dan 1 cupcake hoor...

Inderdaad; papiertjes in je bakblik en daar weer het beslag in!

Ben benieuwd naar het eindresutaat!

4

Oke super bedankt voor alle tips. Ik heb het er vanavond over gehad met de jarige en het worden er 50. Kunnen we zelf ook nog snoepen!

5

Hoi allemaal,

Nou de cupcakes zelf zijn klaar. Het zijn de volgende geworden: citroencc, banaan-wittechocoladecc, bountycc en frambozencc.
De bounty vind ik helaas niet echt terug in de cc dat is wel jammer. Maar ik maak gewoon chocobotercreme en dan doe ik er wat cocos overheen moet het wel wat lijken toch?
De banaan-wittechoco is superlekker, ik heb de buren ook al even laten testen en die vonden dat cc ook wel wat groter konden dan zo'n vormpje, zegt genoeg toch?
De citroen was ook erg lekker.
En de framboos ook alleen behoorlijk zuur, maar die was nog warm en dan zijn de frambozen ook zuurder. Ik had diepvries frambozen in het midden gedaan, is echt superlekker wordt helemaal zacht maar geen papje ofzo.
Nou ik vind het geslaagd, ik ga vrijdagavond de eersten versieren en de rest zaterdag. Ik zal ze op de foto zetten en proberen ze hier op te krijgen, ik heb alleen geen idee hoe dat moet! Maar jullie zien vanzelf of het lukt of niet haha!

6

klinkt allemaal goed!
om je alvast op weg te helpen met de foto's:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=8723

7

Bedankt voor de tip ik heb al een album aangemaakt!

8

Nou, de cc zijn nu ook versierd, viel me wel erg tegen eigenlijk maar goed...
Ik denk dat ik iets te hoge verwachtingen had voor de eerste keer.
Morgen zal ik foto's maken.

9

De foto's staan tussen cc en koekjes, onder het onderwerp eerste cupcakes, ik ben benieuwd wat je ervan vindt.