1 Laatst bewerkt door marijke (27-09-2008 08:32)

Onderwerp: Foto's bonbondoos (alleen bodem...)

Zooo, dan typ ik alles toch gewoon n

2

Re: Foto's bonbondoos (alleen bodem...)

Kijk da's nog eens een mooie how to!
Gaaf hoor!

PS Fijn...zo'n neefje!

Je hart fluitsert, luister goed!

3

wow Super  :thumb:

Hoe heb je die taart zo hoog gekregen?
En welke bakvorm heb je gebruikt?

Nou doe mij maar zo'n gevulde doos :lol:,

erg leuk gedaan

5

Dat is een hele mooi handige how to!

Leuk donald duck :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

birgitta schreef:

Hoe heb je die taart zo hoog gekregen?
En welke bakvorm heb je gebruikt?

Ik heb een vorm gebruikt van 20 cm doorsnee, die van een set van 4 (van Wilton). Ik heb hem nog een beetje verhoogd met een randje bakpapier. Verder gewoon extra veel beslag erin, dan wordt ie wel hoog! ;)

7

Ik zie nu jouw kapsel en verbaas me over dat de onderkant zo mooi is, bij mij worden de randjes altijd brokkelig, in ieder geval niet mooi strak... waardoor bij het bekleden de hoek van bovenkant naar zijkant en beetje rond loopt, vind dat altijd zo zonde....

Maar dit ga ik zeker eens proberen...! Thanx voor de uitleg!

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

8

meissie schreef:

Ik zie nu jouw kapsel en verbaas me over dat de onderkant zo mooi is, bij mij worden de randjes altijd brokkelig, in ieder geval niet mooi strak... waardoor bij het bekleden de hoek van bovenkant naar zijkant en beetje rond loopt,

Oo, nu je het zegt, ik heb voor het kapsel een springvorm van 20 cm gebruikt, omdat de Wilton-pan nog bezet was door het deksel. De Wilton-pan heeft wat rondere hoekjes, de springvorm echt rechthoekige... Maar als jouw randjes brokkelig worden, vet je ze dan wel goed in?

9

Leuk hoor, dat je een how to hebt gemaakt. Ik had je mail al gelezen. Vind de how to duidelijk genoeg. Dat stukje van kapsel insnijden.........dat krijg je dr nooit zo recht uit zeker? Dan moet je het meer......euhhh...lepelen?

10

smarianne schreef:

Leuk hoor, dat je een how to hebt gemaakt. Ik had je mail al gelezen. Vind de how to duidelijk genoeg. Dat stukje van kapsel insnijden.........dat krijg je dr nooit zo recht uit zeker? Dan moet je het meer......euhhh...lepelen?

Jawel, als je de lagen snijd, kun je als je de bovenste laag eraf haalt, het midden er gewoon uit halen!

11

Ach ja. Wat simpel eigenlijk. Geloof dat ik vandaag niet echt een heldere dag heb............ :(

wat een leuk idee. ik heb hem geprint en ga hem een keer proberen te maken.

Groetjes Miranda

13

Heb hem net geprobeerd te maken, maar helaas mislukte hij :( De rand begon te schuiven, weet jij er iets tegen?

groetjes Syl
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.

14

silly schreef:

Heb hem net geprobeerd te maken, maar helaas mislukte hij :( De rand begon te schuiven, weet jij er iets tegen?

Had je de binnenste cirkel er wel in laten zitten voor je ging snijden? En ben je van boven of van onder begonnen met snijden? Het is het handigst om van boven te beginnen, omdat je onderste lagen dan niet kunnen schuiven. Ik druk vaak een beetje met platte hand op de bovenkant van het kapsel, zodat alles tegen elkaar aan gedrukt blijft. Als je dit wel allemaal hebt gedaan, zou ik ook niet weten waar het aan ligt... :think: Vervelend! Bij mij lukte het wel gewoon zo..! Misschien dat iemand anders je nog een tip kan geven?

15

marijke schreef:

Oo, nu je het zegt, ik heb voor het kapsel een springvorm van 20 cm gebruikt, omdat de Wilton-pan nog bezet was door het deksel. De Wilton-pan heeft wat rondere hoekjes, de springvorm echt rechthoekige... Maar als jouw randjes brokkelig worden, vet je ze dan wel goed in?

Ik gebruik ook springvorm, heb nog geen andere vormen. En ik vet de vorm in en gebruik bakpapier.. maar ik gebruik cake (want heb daar veel pakken van staan nog), misschien dat het daar aan ligt?

Want ik krijg echt nooit een mooie vorm, altijd beetje rond en kruimelige randen :(

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***