1

Onderwerp: Hoe meerdere taarten maken??

Net een heleboel pagina's bekeken,maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag.

Ik moet voor het weekend meerdere taarten maken.
Ik wil dan morgen alvast beginnen met de biscuittaarten te maken.
Helaas past er steeds maar 1 taart in de oven.
Moet ik nu steeds voor 1 taart beslag maken of kan ik alles in 1keer maken en achter elkaar bakken???

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

2

Re: Hoe meerdere taarten maken??

ik doe meestal gewoon per taart het bisquit maken, bij mij kan er ook maar 1 in de oven tegelijk, dan weet je zeker dat er genoeg in de bakvorm gaat. Maar ik lees met je mee, er zijn er vast meer die dit ''probleem'' hebben.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

Ik maak het beslag ook in 2 keer.

Groetjes Renske

4

Je kunt het biscuitdeeg best 1x bakken laten staan! Dus de 1 in de oven en de ander nog rauw in het blik of de beslagkom. Langer zou ik niet doen en je beslagkom kan misschien ook niet al het deeg in 1 keer aan?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Ik doe ook wel 2 taarten na elkaar bakken, van het zelfde beslag. Maar wanneer je er nog meer moet maken dan zou ik wel een nieuw beslag maken!

6

Als ik 2 dezelfde maten moet maken, mix ik het tegelijk en verdeel ik het over de 2 vormen en bak ze na elkaar...
2 Ongelijke maten durf ik niet goed te verdelen nl...
2 Ongelijke taarten tegelijk bakken kan ik praktisch gezien wel, maar de 1 moet er langer in als de ander en als je die er dan uit haalt zakt de andere toch iets in... dus dat doe ik niet meer...
Vaak bak ik ook 4 mepjes tegelijkertijd, stop een deel in de vriezer voor een volgende keer ;) Vind het zo zonde om voor 1 klein mepje de hele oven te laten draaien...

Mmm das pas lekker!

7

ik heb het idee dat het je biscuit minder luchtig (een dus hoog word) als je teveel beslag tegelijk maakt, het word denk ik toch minder goed gemixt. Dus ik zou het toch apart bereiden.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

8

ik mix ook voor iedere taart apart.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl