Onderwerp: beginners foutjes ? wie helpt?
hallo allemaal,
na ontzettend te zijn aangestoken door de creaties van een kennisje van me, wilde ik me toch ook eens aan het bakken wagen.
vandaag de stoute schoenen maar aangetrokken, maar als het bij al mijn baksels zo gaat als vandaag.. dan moet ik er maar snel mee ophouden..
heb gebruik gemaakt van een basisbiscuit (eieren,suiker,vanillesuiker bloem,maizena,zout)
taart zag er best mooi uit, alleen iets te bruin en hard) aan de 'korst' wat mij betreft..
vanbinnen juist weer zo super zacht en luchtig dat hij nauwelijks te snijden was..
(of is ie dan gewoon nog te vers?)
toen had ik, ook hier op de site, de vulling 'chocolade-ganache' gezien, dat leek me wel wat.
netjes volgens het recept gewerkt, af laten koelen, op gaan kloppen.. maar verder dan ietsje dikker kwam ik eigenlijk niet. ik wa er eigenlijk vanuit gegaan dat het een schuimigere massa werd echt om de randen af te smeren voordat ik de marsepein er op zou doen..
heb ik het verkeerd gedaan? of was het gewoon het verkeerde recept?
heb nu uiteindelijk de redelijk vloeibare chocolade maar gewoon over mijn taart gegoten. maar daar krijg ik de oneffenheden natuurlijk niet mee weg.
zal ik er toch maar nu gewoon marsepein overheen gooien? of heeft iemand anders een 'noodplan'? hihi
bij voorbaat dank!