1

Onderwerp: soesjes taart

hallo wie kan mijn helpen aanhet recept soesjes toren
taart ik ben al een heel tijd op zoek kan iemand mijn
helpen hoe en wat ik moet doen 
ik heb het een keer gedaan en toen zakte hij
helemaal in ik weet niet wat ik moet doe
gr marina

2

Re: soesjes taart

Eh...om echt een hele hoge te maken heb je echt bakkersadvies nodig denk ik....als ik een 'torentje" maak plak ik de soesjes altijd aan elkaar met een beetje chocolade (witte of bruine). Al sje teveel chocolade gebruikt wordt het geheel te zwaar en stort het idd in :S

Je hart fluitsert, luister goed!

3

Een soesjestoren maken is net mikado spelen :s
Goed stapelen, goed lijmen maar niet teveel lijm gebruiken
Goed kijken waar en hoe je de soesjes neerlegt

Ik deed dat allemaal... en nog lukte het me niet :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Ik heb ook wel eens op tv gezien dat ze zo'n taart om een oranje pion stapelen, zodat hij stevig blijft. Misschien is dat een tip?

My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already. - D. Barry

5

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JUICZFCG.jpg

Bedoel je zoiets? Die heb ik gemaakt van soesjes uit de diepvries en geplakt met gesmolten (witte en melk-)chocolade. Ik ben begonnen met een stuk of 10 soesjes in een cirkel op een bord te lijmen met chocolade. Daarna de volgende cirkel erop, steeds een tikje meer naar binnen. Ik geloof dat er twee tot drie dozen soesjes in

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

ja dat bedoel ik  als het zo lukken dat ben ik blij ik heb het al
eens gedaan maar dat ging mis dus als het luk hoor je het al
vast bedank
gr marina

7

Ik heb het toen gedaan met botercreme. Waar jij de soes wil hebben spuit je wat botercreme en hij blijft ook liggen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

marina 26 schreef:

ja dat bedoel ik  als het zo lukken dat ben ik blij ik heb het al
eens gedaan maar dat ging mis dus als het luk hoor je het al
vast bedank
gr marina

Waar je vooral op moet letten is dat je hem heel 'stijl' maakt zeg maar, zodat de soesjes voor meer dan driekwart op de onderste leunt en bijna nergens zonder ondersteuning zit. Dan kan hij haast niet instorten.

jolanda71 schreef:

Ik heb het toen gedaan met botercreme. Waar jij de soes wil hebben spuit je wat botercreme en hij blijft ook liggen.

Ja, ook een goed idee! Het voordeel van botercreme gebruiken is, dat je wat gemakkelijker porties maakt. Met chocola moet je de toren echt 'slachten'. Maar chocola is wel weer heel lekker, vind ik dan he? ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

dat is een goede tip ze ik ga het proberen met
botercreme laat het nog horen als het lukt
gr marina

10

Jozien schreef:
jolanda71 schreef:

Ja, ook een goed idee! Het voordeel van botercreme gebruiken is, dat je wat gemakkelijker porties maakt. Met chocola moet je de toren echt 'slachten'. Maar chocola is wel weer heel lekker, vind ik dan he? ;)

Je zou er dus daarna weer chocolade over kunnen gieten. Heb je toch een mooie toren en hoef je zelf niet te lopen kliederen met choclade. Qua het vastplakken bedoel ik.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.