1

Onderwerp: bailey's vulling botercreme vraag

Ik heb bij recepten de bailey's vulling gezien (botercrememix uit de webshop en dan water vervangen door bailey's)

Kun je ook een 1:1 botercreme maken en dan gewoon wat bailey's erbij doen of is dat iets heel anders?

“You know you are getting old when the candles cost more than the cake.”
Taartenhof

2

Re: bailey's vulling botercreme vraag

Dan wordt het wel erg dun. Ik zou het niet doen. Het gaat ook anders smaken, ikzelf vind op smaak gemaakte "gewone" botercreme (dus zonder mix) nooit erg lekker. En je blijft knarsen :s

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

hmmm okey..
Ik heb dus nog nooit botercreme gemaakt en kreeg hier de tip om een 1:1 botercreme te maken om de taart mee af te smeren...

Is dit ook beter om het met een mix te maken?

Taartenhof

4

Ik smeer zelf wel altijd met mix-botercreme af, maar ik heb van anderen gehoord dat het wel een beetje riskant is: omdat het wat natter is is de kans groter dat je marsepein gaat smelten. Als je echt geen risico wilt nemen ( als je het dus niet voor jezelf maakt) kun je het beter bij 1:1 laten.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Okey voor het afsmeren ga ik toch maar 1:1 gebruiken

Nu nog even een simpele maar lekkere vulling zoeken ;)
*denkt aan chocolademousse*

Taartenhof

6

Bij afsmeren met 1 op 1 merk je niets van het 'zanderige', als vulling gebruik ik hem inderdaad liever niet. Afsmeren doe ik er altijd mee.

Chocolademousse is ook erg lekker :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7 Laatst bewerkt door Carin (23-09-2008 16:54)

Ik smeer nooit af met 1:1 creme. Altijd met de mix en dat gaat gewoon goed.

De 1:1 gebruik ik alleen om te spuiten (toeven, cc-boeket) omdat het steviger is en beter blijft staan.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Ik maak regelmatig Baileyscreme, maar doe dit dus nooit via 't recept van de site. Ik vervang simpelweg het water wat je bij de mix moet gebruiken volledig door baileys. Heeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrlijk!

Enne ..... 1 tip, gebruik baileyscreme nooit, maar dan ook echt nooit om je taart mee. Uit ervaring weet ik dat dit een taartje opleverd wat er uitziet als een smeltend ijsje!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl