1 Laatst bewerkt door erika.82 (22-09-2008 16:08)

Onderwerp: suikerparels bij kusseneffect

Hallo allemaal,

voor 9 oktober hebben kennissen mij gevraagd hun bruidstaart te maken.
Helemaal leuk natuurlijk!!

Graag willen ze de bovenkant van de taart zodat het een kussentje lijkt.
Erg leuk, want dat heb ik nog niet eerder gedaan.
Kan iemand mij vertellen welke grootte van suikerparels ik daarvoor het beste kan gebruiken? het is voor een taart van 24 cm en een taart van 30 cm (beide rond).
En waarmee kan ik het beste die lijnen maken? Ik dacht aan een liniaal ofzo (moet ik nog wel even kopen) of de achterkant van een groot mes. Kan dat?

Ik hoop het snel te horen, want ik ga deze week nog snel wat dingen bestellen...

Groetjes Erika

2

Re: suikerparels bij kusseneffect

niemand????

3

Met een mes krijg je wel erg scherpe sneden. Ik persoonlijk vind dat niet mooi, maar zoals gezegd is dat persoonlijk. Ikzelf gebruik voor een kusseneffect een diekantige liniaal, die kun je door blijven kantelen zodat de afstand tussen je lijnen altijd gelijk is. Reuze handig!
Met de zoekfunctie kun je denk ik wel wat vinden over die liniaal. Er bestaat namelijk een topic over waarin ik, en een enkele andere, tientallen berichten nodig hebben om duidelijk te maken wat voor liniaal dat is en hoe het eruit ziet. Ik ga daarom nu in jouw topic niet een nieuwe poging wagen het uit te leggen want dat valt nog niet mee dus :lol:

De parels... tsja dat is net wat je zelf wilt. Ik gebruik er gewoon kleine bolletjes marsepein in dezelfde kleur als de taart voor, die ik dan een beetje platdruk. Maar zilverparels kunnen ook heel mooi zijn natuurlijk. Ik denk dat een milimeter of 4 een mooie maat is.

Ik ben bang dat de gekleurde suikerparels uit de webshop een beetje groot zijn voor dit doel.
Maar nogmaals het is een kwestie van smaak.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

THNX!!
heb het gevonden.
ik zocht op 'kussentjeseffect' en 'kussentje', maar dat leverde niets bruikbaars op...
Met liniaal zo het topic gevonden :)

5

bij de C1000 koop ik altijd de suikerparels en heb deze al een paar keer gebruikt voor het kussentjes effect en verder gebruik ik die parels heel vaak! De kleuren zijn silver, roze, groen en blauw.

6

erika.82 schreef:

Met liniaal zo het topic gevonden :)

Nu nog hopen dat het te volgen is :lol:. Gelukkig staat er ook een foto bij van zo'n liniaal. Ik gebruik die liniaal voor heel veel dingen als ik taarten maak, maar zeker voor het kussentje is hij perfect. Als je er aan kan komen, kan ik je hem echt aanraden!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7 Laatst bewerkt door jolanda71 (22-09-2008 20:34)

http://www.pascopromotions.eu/nl/onze-t … t-liniaal/

Hier kan je ze bijvoorbeeld krijgen..

Bij prijzen even 1.51 - 2.00 aanklikken en voila.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.