1

Onderwerp: Voetbal halve bol

Hai allemaal,

Ik zal binnenkort aan de voetbal moeten dus
Hoe bekleden jullie een voetbal taart, alle vakjes er appart op leggen. Of eerst een basislaag en daarbovenop de vakjes...?

Ik kon geen howto vinden....

Mmm das pas lekker!

2

Re: Voetbal halve bol

hoi!

Ik ga dit ook proberen eind van de week. Voor mij wordt het de eerste taart die ik ga maken met marsepijn. Ik ga de vakjes er apart opleggen..
als het is gelukt laat ik het weten!

groetjes

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

Ik zou de vakjes er apart opleggen. Let er wel op dat de witte vlakken 6 kanten hebben en de zwarte 5. Daar ga je anders de fout mee in. Succes ik ben benieuwd naar het resultaat.

4

echt waar!! heb ik nou nooit geweten dat de

5

chantal1980 schreef:

echt waar!! heb ik nou nooit geweten dat de

Mmm das pas lekker!

6

Ik heb hem laatst eerst helemaal bekleed met wit, en daarna de vakjes erin ge'krast'. Dan de zwarte vlakjes (5-hoekjes inderdaad :D) wat dun uitroller en erop leggen.
Stikselnaadjes aanbrengen en klaar!
Was een groot succes! :)

Groetjes, Marjolein
Wil je mijn taartjes bekijken? Klik dan hier!

7

Zo heb ik het ook gedaan. Zwart heel dun uitgerold en met de zijkant van een spatel in model geschoven. Wel eerst mijn man de 5 en 6 hoek laten uitrekenen zodat ze netjes op elkaar aansluiten. Ik heb de 20 cm bol van Ikea gebruikt en mijn kantjes waren 4 cm.
Ergens op het forum vind je een formule hoe je de lentge van de kanten kunt uitrekenen.

8

ik heb er ook 1 gemaakt voor mijn vriends verjaardag. Heb hem gewoon wit bekleed en dan zwarte vlakjes erop. Ik had geen tijd meer om het helemaal uit te meten maar dit is het resultaat:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ORMG6GQH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P8DZOQ8X.jpg
(overigens mijn eerste taartje :D )
Groetjes!

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

Berichten [ 8 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Voetbal halve bol