Onderwerp: Middeleeuwse bruiloft
Vrijdag trouwde een vriendin van mij. De bruiloft was in Middeleeuwse sfeer. Het bruidspaar had middeleeuwse kleding en aan alle gasten hebben zij gevraagd om ook gepast gekleed te komen. Leuk om te zien wat mensen allemaal bedacht en gemaakt hadden.
Ze had mijn gevraagd om de bruidstaart te maken. Mijn eerste!!
Een taart om te bewaren (invriezen) en allemaal kleine eenpersoontaartjes als dessert na het diner. De topper is door iemand gemaakt die van fimo bruidsparen maakt na voorbeeld van het echte paar.
De taart is gevuld met aarbeivlaaivulling en oreabotercreme. De kleine taartjes met vlinder is vanillecake met frambozenjam en champagnecreme en de kleine taartjes met sleutel is citroencake met lemoncurd en citroencreme.
Decoraties in de kleuren van de jurk van de bruid en de gekruiste sleutels staan op het kostuum van de bruidegom.
De kleine taartjes zijn erg groot geworden op verzoek van de bruid.
Kon de taart helaas niet zelf opzetten op de lokatie. Ik heb wel instructies achtergelaten. En op het feest gehoord dat het allemaal goed is gekomen en dat er door de fotograaf nog foto's zijn gemaakt. Dus ik ben benieuwd hoe het eindresultaat is geweest.
Bruidspaar was er in ieder geval blij mee.