Re: Papiertjes laten los
smarianne schreef:Een tijdje terug heb ik daar met Marlies van party cupcakes over gemailt. Van haar kreeg ik de tip het beslag als alles er in zit 2-3 minuutjes langer te mixen. Daardoor wordt de suiker beter opgenomen 18 min. in de oven op 185 graden, tray dan nog ff omdraaien en nog 2-3 min in oven laten zitten tot ze egaal bruin zijn. Eruit halen en pas na 20 min uit tray halen.
Sinds ik die handelingen van Marlies doe heb ik geen loslatende caisses meer!!!
Zet um op met bakken!!!huh ? ik snap hem niet ,
ik heb altijd cupcake mix die 4 minuten gemixt moet worden , moet ik die mix langer mixen ?
en dus niet met een lage temp beginnen met bakken ?ik begin meestal op 140
ik dacht dat dat moest zodat ze mooi vlak werden ? dat worden ze ook maar ze laten dus wel los
maar dus gewoon heel hoge temp 180Cen wat bedoel je met trai omdraaien ?
en moeten ze in het cupcakeblik afkoelen ?hoop dat ik meer duidlijkheid kan krijgen ik moet er deze week weer aardig wat bakken en zie er nu al tegen op dat ze weer loslaten..
Ik gebruik het recept van Nigella, en als alle ingredienten toegevoegd zijn (behalve de melk want die voeg ik nooit toe) dan mix ik het beslag nog even iets langer door. Met de tray omdraaien bedoelen we dat de voorste cakejes naar achter verhuizen en de achterste naar voor . Ik heb zelden problemen met het loslaten van de papiertjes. Tja iedereen heeft er af en toe wel eens 1, nietwaar?? Succes!!