1

Onderwerp: uitgebulpte vulling (wat een woord)

Deze taart is net als m'n vorige twee stapeltjes aan de onderste laag gaan "uitbulpen". Ik wil nu echt wel eens weten hoe dat kan. De taart is gestut met kitkat-repen dus 't kan volgens mij niet aan 't doorzakken liggen. Maar wel verdacht dat 't telkens bij een stapeltje gebeurt! Ook voldoende afgesmeerd volgens mij. Wie (her)kent dit????

http://www.mijnalbum.nl/Foto-M4YT3KT6.jpg

"Begin de dag met een dansje..."

2

Re: uitgebulpte vulling (wat een woord)

Zijn je kitkats wel hoog genoeg? Ik neem aan dat je wel kartonnetjes gebruikt tussen de verschillende etages? Misschien kan een dubbel kartonnetje helpen.

I love Crisco <3

3

Je kunt het ook met rietjes proberen.
En zo als Gwendolyn zegt een kartonnetje

http://nl.youtube.com/watch?v=IsrgS9eB1bE

4

Dankjewel voor jullie reacties.

De kitkats zijn precies op hoogte "afgeknipt". Is dat goed? Of laten jullie 't iets uitsteken?
Er zit wel een taartkarton onder de bovenste taart...

5

Ik moet zeggen dat ik het ook eens geprobeerd heb met rietjes maar ben toch geen voorstander hiervan: de rede...............toen ik de taart aansneed had een stukje van het rietje in de taart zitten stel nu dat daar iemand in stikt?????Ik gebruik het in ieder geval niet meer!!!!!!!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

6

nicole th schreef:

Ik moet zeggen dat ik het ook eens geprobeerd heb met rietjes maar ben toch geen voorstander hiervan: de rede...............toen ik de taart aansneed had een stukje van het rietje in de taart zitten stel nu dat daar iemand in stikt?????Ik gebruik het in ieder geval niet meer!!!!!!!!!

Oeps, zover heb ik er niet over nagedacht.

Dan maar kitte kat.

7

Je zou toch inderdaad denken dat het een kwestie van gewicht is, omdat je het alleen bij stapeltaarten hebt. Misschien de onderste taart ook wat minder dicht bij de rand vullen, zodat de vulling wat meer ruimte heeft?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Marianne schreef:

Je zou toch inderdaad denken dat het een kwestie van gewicht is, omdat je het alleen bij stapeltaarten hebt. Misschien de onderste taart ook wat minder dicht bij de rand vullen, zodat de vulling wat meer ruimte heeft?

Denk dat je hier een punt hebt! Klinkt heel aannemelijk dus volgende stapel maar proberen!