1

Onderwerp: Bleke onderkant in combi.

Hallo,
Ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar wij worden nooit vriendjes denk ik.
Ik heb een gewone electrische oven en daar komen prachtige,goud-bruine taarten uit.
Maar bak ik in de combi-oven,of hete lucht oven heet dat geloof ik,dan wordt de onderkant zo bleek.Het doet niets af van de smaak,want die is goed.Wat doe ik verkeerd???Ik denk zelf omdat de onderkant niet verwarmd wordt.Maar wat heb ik dan aan die combi...Had ik net zo goed een gewone magnetron kunnen kopen.
Ik heb het ook met een 'gewone' appeltaart.Bovenkant is prachtig maar de onderkant is slap,net ofdat het nog niet gaar is.
Weet iemand hier iets op,alsjeblieft?????????????

Dank jullie wel,...Elly

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

2

Re: Bleke onderkant in combi.

Zet je hem wel op een rek (verhoging)?

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

3

Ik herken dit helemaal niet. Misschien heeft jou hetellucht oven verschillende delen die je kan verwarmen. Je zou je boekje er eens op moeten naslaan.
Ik heb dus ook een heteluchtoven, en heb hier dus geen last van.

4

Oeps!!!!Ik zet hem niet op een rek.Zou het daar aan liggen?Maar zet je dat rek dan op het draaiplateau.Ik heb er ook een soort pizza plaat bij,zou ik die ook kunnen gebruiken?
@Babs,ik heb deze oven van mijn zoon gekregen want hij ging samenwonen en hij had geen boekje meer.Terwijl de oven net 2 maanden oud was.
Maar ik zal de Blokker van de week even induiken want die heeft op dit moment deze oven in de aanbieding.Misschien dat ik het boekje kan bestellen.

5

Idd rek gebruiken want dan komt de hitte ook onder de taart.

I love Crisco <3

6

J,klinkt eigenlijk heel logisch.Ik ga het vanmiddag proberen.
Ik heb nl 10 kg goudrenetten gekregen en wil er van alles mee maken.
Jullie horen het nog wel van me ofdat het is gelukt.
Thanx voor het meedenken.

Groetjes Elly

7 Laatst bewerkt door smarianne (22-09-2008 12:57)

Misschien kan je gewoon op de site kijken van je merk oven en dan het type opzoeken en daar is dan meestal ook het boekje de downloaden...........

8

Ja hoor, rek op platteau.
Ik heb ook een combi en bak zo altijd. Altijd bruine taarten :)

9

Ik heb vanmiddag een taart gebakken en hij is wel wat bruiner.Maar de bovenkant is bruiner dan de onderkant.Het doet niets af van de smaak hoor maar in de elektrische oven is de onderkant veeeeeeeel bruiner.Ik blijf het proberen.
Maar bedankt voor het meedenken.

groetjes Elly

10 Laatst bewerkt door birgitta (22-09-2008 16:58)

Het probleem met de appeltaart heb ik ook,maar las laatst in een boekje een tip.

twee eetlepels custardpoeder door de appelvulling doen, dit zou het vocht van de appels opnemen.

Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.

11

Hallo Birgitta,

Ik had die tip ook een keer gekregen maar toch nog een 'slappe'onderkant.Ook doe ik paneermeel onder de appels voor het vocht.In de gewone oven werkt dat wel,dan heb ik een mooie stevige onderkant maar in de combi niet.
Maar ja....ik zette het bakblik ook niet op een rek.Een gewone taart heb ik daar al op gebakken en die was wel aardg gelukt.Een appeltaart moet ik nog gaan proberen.

12

Ik denk dat je dat probleem toch altijd blijft houden hoor. Combi magnetron ovens zijn nooit echt super fijn om mee te werken.
Misschien dat 5 minuten te ondergrill kan helpen? (ik sta niet in voor eventuele negatieve gevolgen hoor ;) )

I love Crisco <3

13

Ik bak altijd in een combi op het rek van het draaiplateau en heb nooit geen problemen ermee. Ik gebruik ook basisrecept van deze site.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.