1 Laatst bewerkt door Adrienne (20-09-2008 14:59)

Onderwerp: tips gevraagd voor logo-puzzel

Ik heb laatst voor het eerst een puzzel gemaakt, en liep tegen een probleem aan. Ik was toen nog geen lid van het forum, dus ik zelf maar wat gerommeld, maar misschien heeft er iemand een gouden tip voor  een volgende keer?

zoals je kunt zien op de taart zijn alle stukjes los van elkaar:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UCIXRY3B.jpg

Het  probleem is dus om elk stukje toch op de goede plaats te krijgen. Wat ik uiteindelijk gedaan heb is een copietje heeel dicht tegen de buitenste delen aan uitknippen en op de taart leggen, en daarna met een mini stipje zwart stift een paar punten aangeven. Maar dat helpt niks voor de middenste stukjes. ik heb later (toen de taart al op was ;)) gedacht om met een speld op die plekken een gaatje te prikken?  Maar dan plakt het papier weer aan het fondant... :-/ En zie je de gaatjes wel weer terug? Misschien is het alleen uit de losse hand te doen...Iemand ervaring/tips?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

2

Re: tips gevraagd voor logo-puzzel

Ik vind dat je zelf al goede oplossingen hebt gevonden! Maar waarom kun je het papier niet op de fondant leggen? Ik denk dat het wel een beetje plakt, maar je het er best weer af kunt halen... Dan zou het in elk geval wat makkelijker gaan!

Die gaatjes zijn een prima idee, of met een naaldje/scriber tool echt de lijntjes overtrekken, zodat je een afdrukje in je taart hebt staan. Dan kun je precies zien waar het moet komen.

Groetjes Renske

4 Laatst bewerkt door Adrienne (21-09-2008 05:47)

@ Marijke: Bij mij bleven er vlekjes achter op het witte fondant, maar ik heb inmiddels begrepen dat ik beter een andere kwaliteit papier kan gebruiken. :-)

@ Renske: is die scribertool in de webshop te vinden? Dat wil ik wel eens uitproberen.

[edit] Domme vraag natuurlijk: even gezocht en gevonden!

Allebei bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>