Onderwerp: Nationale leidster dag
Morgen is het nationale leidster dag op de creche. Natuurlijk kon ik dat niet onbenut laten, en heb mezelf de onmogelijke opdracht gegeven, om voor alle leidsters (vier stuks) een klein taartje te maken.
Ben al vanaf maandag bezig met boetseren en zo, en kwam alsnog in tijdnood vandaag (aangezien ik het allemaal in de avonduren moet maken en ik vandaag geen tijd had).
Heb net de laatste hand aan de taartjes gelegd en ik ben er niet zo heel tevreden over. Ik heb gekozen voor kikkers, omdat het kinderdag verblijf "De Kikkersprong" heet.
Ik persoonlijk vind de randen niet zo mooi en het lelieblad is te groot. Daarnaast heb ik nog geen letter tappits en ik kon me er niet meer toezetten om de naam van mijn zoon in marsepein te maken. Vandaar dat ik het met een prikkertje in het lelieblad heb gezet. Op de foto is het niet zo heel duidelijk te zien, maar op de taart zelf is het wel duidelijk hoor.
Helaas had ik tijdgebrek, want zoals gezegd ben ik er zelf niet tevreden over. Maar goed, ze moeten een gegeven paard maar niet in de bek kijken.

Even een klein detail trouwens. Hij is gevuld met toblerone vulling. Ik heb de vulling gisteren gemaakt en het wilde maar niet indikken. Na een nacht in de koelkast, had ik me vanochtend toch een mooie mousse zeg. En zo ontzettend, vreselijk lekker. Als je het in een kommetje schept en presenteerd als chocolade mousse als toetje, dan zou iedereen het geloven. Ik heb me ook de hele dag niet kunnen inhouden en elke keer weer een flinke hap naar binnen gewerkt.
Een echte aanrader!!!
Nanda
lekker h
vind ik niet.