1

Onderwerp: bekleden van petit four

nu snap ik waarom je meestal bij de petit fourtjes de zijkanten niet bekleed ziet.  pfff wat een klus zeg en mooi zijn ze ook al  niet geworden maar ja had ze al allemaal ingesmeert met botercreme dus moest ze nu wel helemaal bekleden.
Ik kreeg het gewoon niet voor mekaar het glad te krijgen. Op een gegeven moment heb ik het maar zo gevouwen dat het leek als of het kadotje was.

Maar goed dat dit een soort van probeerseltje was.

Iemand "DE" tip voor het mooi glad  bekleden van petit fourtjes???

thanx
groetjes
Miranda

2

Re: bekleden van petit four

Wat toen bij mij opviel met bekleden van de petit fours is dat ik een lap marsepein/fondant had en die niet helemaal uitrolde. De zijkanten van de lap is als ware nog dik. Ik heb wel een kleine roller gebruikt en daar maakte ik een dunne vierkant van in de lap.. Die vierkant legde ik dan over de petit four en het ging perfect.

Snap je?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

ik zie ook vaak dat ze niet helemaal rondom bekleed zijn. dat je bijvoorbeeld eerst lange repen maakt, die bekleed en dan doorsnijd. heb je aan 2 kanten fondant.

4

als je repen maakt en die in de lengte in de marsepein rolt ..... dan snij je er stukken van, daarna pak je een stuk en zet die op zijn zijkant dan heb je de zijkanten bekleed met marsepeijn en de onder en bovenkant niet... kan je de bovenkant met wat anders bedekken en hoppa een mooie petit four

hopelijk begrijpen njullie het nog ;)

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

5

Sixy schreef:

als je repen maakt en die in de lengte in de marsepein rolt ..... dan snij je er stukken van, daarna pak je een stuk en zet die op zijn zijkant dan heb je de zijkanten bekleed met marsepeijn en de onder en bovenkant niet... kan je de bovenkant met wat anders bedekken en hoppa een mooie petit four

hopelijk begrijpen njullie het nog ;)

ik begrijp het helemaal en vind het een hele goeie.

en inderdaad  alleen 2 zijkanten bekleden is ook nog een optie.

Maar hoe kan je het beste stukken snijden terwijl er fondant omheen zit? Of anders gezegt waarmee? vleesmes broodmes?  ben bang dat ik het inelkaar duw als er fondant omheen zit. Of moet je bijvoorbeeld je mes warm maken?

6

Ik heb ooit gelezen over een specialen kleine vierkantjes bakpan, waarbij dan een uitsteker was als een soort bouwpakketje vierkant. Zodat je hem percies kon uitsteken en dan op het gebakje leggen.
Misschien dat je die uitsteker zelf kan namaken?
:o gezien mij redelijk vage uitleg maar even plaatje gezocht
http://www.daisyluiten.com/imagesdaisy_en/doosje.jpg alleen dan het meest rechter hokje niet ivm geen onderkant bekleden ;)
Of einderesulaat dan mooi is; geen idee :D maar misschien heb je er wat aan?

7

ja ik dacht ook meteen aan wat Flien zegt, ik geloof dat ze van Squires Kitchen zijn, die bakpannen. Ik wilde die ook ooit kopen.