1

Onderwerp: Biscuit teveel?

Gisteren kreeg ik de mix van biscuit thuis. En vandaag uitgeprobeerd. Ik deed het wat er op de verpakking stond en deed het daarna in de vorm van 24 cm. En helemaal vol. Is dat de bedoeling of moet het net als bij cake'tje 2/3 gevuld worden? Of was de vorm te klein? Helaas ging het erover heen, tot gevolg mislukt.

Re: Biscuit teveel?

In een vorm van 24 cm doe je als het goed is 330 gram mix, 33 ml water en 5 eieren (als ik het goed heb uit mn hoofd).
Normaal gesproken zit de vorm dan niet helemaal vol, maar voor 2/3, de rest rijst hij nog...

Groetjes Renske

3

Je doet hem normaalgesproken inderdaad tot 2/3 vol. Heb je verse eieren gebruikt? Ik merk in elk geval zelf altijd dat het beslag met verse eieren meer volume krijgt dan met oudere eieren... Misschien kan dat het zijn?

4

Ik heb idd aangehouden wat Renske schreef. Ok

Vermoedelijk heb je gewone springvormen en niet de 7,5 cm hoge van de webshop, want die worden met deze berekening gebruikt.
volgende keer een kraag erin doen (bakrand) scheelt veel schoonmaakwerk en je hebt hoge kapsels

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

6

Ja, ik heb gewone springvormen. Heb nu 1tje uit de shop in mijn winkelwagentje gedaan. Thnx voor de tips allemaal!