1

Onderwerp: taart koelkast

ik heb gisteren een taart gemaakt die morgen opgehaald word, marsepein zit er al op alleen nog de laatste verzierselen er nu op maken , hij heeft dus 24 uur met marsepein in de koelkast gestaan , als hij straks af is moet hij dan weer de koelkast in of zouden jullie hem er uitlaten vanacht?
hij is gevuld met botercreme en vlaaivulling,

hoop dat jullie advies kunnen geven / vertellen wat jullie altijd doen ...

Re: taart koelkast

HOI,

Ik zou  je taart er vooral uitlaten en op een droge donkere plaats zetten, marsepein kun je namelijk beter niet in de koelkast zetten omdat je marsepein dan gaat glimmen (smelten).
Je had 'n eigenlijk al niet in de koelkast hoeven zetten, maar liever op een droge, donkere plek bewaren.

Succes ermee!

3

Ik vind vullingen met botercr

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

4

Martinique schreef:

Ik vind vullingen met botercr

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

5

saskiahuisman schreef:

HOI,

Ik zou  je taart er vooral uitlaten en op een droge donkere plaats zetten, marsepein kun je namelijk beter niet in de koelkast zetten omdat je marsepein dan gaat glimmen (smelten).
Je had 'n eigenlijk al niet in de koelkast hoeven zetten, maar liever op een droge, donkere plek bewaren.

Succes ermee!

Ik bewaar al mijn (beklede) taarten altijd in de koelkast in een gesloten kartonnen taartdoos. Gaat uitstekend, nog nooit smeltende taarten gehad.

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

6

ik bewaar mijn taarten altijd zonder karton in de koelkast (past niet in mijn ieniemieniekoelkast) en nooit last van zweten/smelten etc.

Alles goed???? nee 3 fout

7

ik idem, in de koelkast, nog nooit problemen gehad. Heb wel een kleine extra koelkast en heb de temperatuur niet te koud staan.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Marjolein schreef:
saskiahuisman schreef:

HOI,

Succes ermee!

Ik bewaar al mijn (beklede) taarten altijd in de koelkast in een gesloten kartonnen taartdoos. Gaat uitstekend, nog nooit smeltende taarten gehad.

Hoi,
Wat voor vullingen gebruik je dan als je de taart wel in de koelkast bewaart?
Daar ben ik wel benieuwd naar....

9

frummeltje schreef:

ik heb gisteren een taart gemaakt die morgen opgehaald word, marsepein zit er al op alleen nog de laatste verzierselen er nu op maken , hij heeft dus 24 uur met marsepein in de koelkast gestaan , als hij straks af is moet hij dan weer de koelkast in of zouden jullie hem er uitlaten vanacht?
hij is gevuld met botercreme en vlaaivulling,

hoop dat jullie advies kunnen geven / vertellen wat jullie altijd doen ...

Als ik de antwoorden zo zie......dan denk ik dat je gewoon maar moet doen wat je zelf het beste lijkt. Want een echt eenduidig advies is er kennelijk niet! ;)

Groetjes, Tessa

10

ik bewaar alle taarten in de koelkas in een kartonnen doos en op standje 1.
Ik ben in de gelukkige positie dat wij een extra koelkast in de schuur hebben :0

groetjes Judje
www.detaartentoko.nl

11

saskiahuisman schreef:
Marjolein schreef:
saskiahuisman schreef:

HOI,

Succes ermee!

Hoi,
Wat voor vullingen gebruik je dan als je de taart wel in de koelkast bewaart?
Daar ben ik wel benieuwd naar....

Vullingen met room erin verwerkt. Slagroom of bavarois of bbr op basis van melk. Zuivel wordt buiten de koelkast niet echt lekkerder :)

(ik bewaar trouwens andere vullingen ook ín de koelkast)

Je hart fluitsert, luister goed!

Berichten [ 11 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren