1

Onderwerp: dummy taart voor school

hallo allemaal,

Mijn kinderen zijn 3 weken geleden begonnen op hun nieuwe school en de oudste had daar op cupcakes getrakteerd omdat hij in de vakantie jarig was geweest, Steven mocht alle klassen rond en natuurlijk vol trots verteld dat ik deze zelf had gemaakt. De juf van Luc kwam vanochtend naar me toe, dat de cake zo heerlijk was, en of ik misschien de dummy taart die ze hadden staan, wilde opknappen. (die ziet er ook echt niet uit, piepschuim is geverft en daar een paar kaarsjes opgemaakt en dat is de taart) dus ik vond wel dat die een opknapbeurtje kon gebruiken.

Dus ik heb ja gezegd, alleen omdat ik net begonnen ben, heb ik geen idee hoe ik dit moet gaan aanpakken. Klei lijkt me erg onnatuurlijk eruit zien, en dacht dus aan fondant, omdat dit hard wordt, maar kan dit ook?? En moet ik er dan nog iets van tylose indoen, en kan ik gewoon alles gebruiken van fondant??? Dus ook helemaal van bekleden???

Ik hoop dat jullie dit ook eens gedaan hebben en dat jullie me kunnen helpen. Ik hoor het heel erg graag van jullie

Bedankt alvast

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

2 Laatst bewerkt door renskemorees (15-09-2008 09:07)

Re: dummy taart voor school

Je kunt de dummie gewoon iets vochtig maken, dan bekleden met fondant of marsepein (fondant wordt iets sneller hard) en ook decoreren. Kun je heel lang bewaren.

Groetjes Renske

3

renskemorees schreef:

Je kunt de dummie gewoon iets vochtig maken, dan bekleden met fondant of marsepein (fondant wordt iets sneller hard) en ook decoreren. Kun je heel lang bewaren.

En marsepein Renske?? hard dit op den duur ook gewoon uit of blijf dat altijd iets aan de zachte kant zeg maar, of wordt dit ook gewoon hard??

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

4

marsepein hard niet zo uit als fondant
je kunt het beste fondant gebruiken gewoon bekeden als een gewone taart maar dan zonder boter creme

5

Ik ben ook bezig een dummytaart te maken voor school. Hij wordt echt leuk! Nu vroeg ik mij af of het zin heeft om de taart in te sprayen met vernislak of zo om het vuil af te stoten of is dit een raar idee??? Heeft iemand dit ooit geprobeerd?
Ik heb trouwens fondant gebruikt op de bovenste laag en op de onderste een combi van marsepein en fondant..alle decoraties zijn van marsepein. Ik ben benieuwd naar jullie antwoord.