1

Onderwerp: kapsel blijft plakken in bakblik

Ik heb mijn oude bakblikken aan een spijker gehangen en een aantal nieuwe tefal bakblikken aangeschaft. Die moesten natuurlijk gelijk geprobeerd worden , maar nu heb ik helaas een probleem. Het biscuit blijft plakken alhoewel ik mijn blik ook nog extra heb ingevet.Wie weet hier een oplossing voor. Ik krijg mooie hoge kapsels ,maar het eruit halen is ........

Groet
Tony

2

Re: kapsel blijft plakken in bakblik

Ik heb ooit eens ergens een recept voor zgn. "cake-release" gevonden:

1 deel zonnebloemolie
   1 deel trex of ander plantaardig vet
   1 deel bloem

Ik maak altijd een voorraadje en neem van alles 50 gram.Werkt perfect, je bakblik gewoon dun insmeren en je kapsels vallen er meteen uit!

Groeten,Monique63

Carpe Diem !

3 Laatst bewerkt door tony (18-09-2008 21:23)

Ga ik proberen bedankt, want zo is het wel balen. Kapsels zijin heel mooi glad en hoog en dan komen ze niet uit je blik. Kan ik cake-release ook bewaren?

Groet
Tony

ik gebruik altijd bakspray en nooit problemen mee gehad.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

5

Dat had ik ook bij het eerste kapsel gebruikt zoals ik dat normaal ook doe maar helaas en bij de tweede heb ik boter gebruikt omdat ik dacht dat het kwam omdat ze nieuw zijn maar ook helaas.

Groet
Tony

6

tony schreef:

Ga ik proberen bedankt, want zo is het wel balen. Kapsels zijin heel mooi glad en hoog en dan komen ze niet uit je blik. Kan ik cake-release ook bewaren?

Groet
Tony

Ja hoor,gewoon in de koelkast.

Monique63

Carpe Diem !

7

doe een paar repen bakpapier erin leggen en dan kan je je kapsel er zo uittillen

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

8

Al geprobeerd om na het invetten het blik te bestrooien met bloem?

Het is van Tefal, misschien kan je wel zonder vet bakken?

Succes, Patricia

groetjes, Patricia