1

Onderwerp: invriesvraag

hallo allemaal,

ik heb even een vraagje over het invriezen nl.

ik heb 2 kapsels (ongevuld) gebakken, heb ze allebei in de plastic tas in de vriezer gedaan. de ene heb ik zaterdagavond nodig, maar ik moet em nog vullen. wanneer kan ik hem het beste laten ontdooien zodat ik em kan vullen? en heb ik ze goed ingevroren?

Groetjes van Marleen

2

Re: invriesvraag

als de tas helemaal goed dicht is geknoopt met zo weinig mogelijk lucht erin is hij goed ingevroren.
het ontdooien duurt 1 a 2 uurtjes dus als je ze er zaterdagochtend uit haalt kun je 's middags aan de gang!

3

ik vries mijn kapsels ook altijd in en zodra ik de taart ga vullen haal ik het kapsel uit de vriezer en snij ik het bevroren door en tegen de tijd dat je klaar bent met vullen en afwerken is je kapsel ontdooit zo doen wij dat ook in de bakkerij waar ik werk :D

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

4

Een ongevuld en onbekleed kapsel is in no time ontdooit. een half uurtje vantevoren uit de vriezer halen is goed. Wel in de zak laten ontdooien.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Ik heb toevallig ook vorige week een kapsel uit de diepvries gebruikt ongeveer 30 min. dan is het bijna ontdooit maar nog niet echt zacht makkelijk met doorsnijden!

6 Laatst bewerkt door tony (18-09-2008 15:03)

Hoelang kan je ongevulde cupcakes en kapsels eigenlijk  in de vriezer bewaren?

groet
tony

7

Hangt heel erg van je vriezer af. Hoe snel vriest-ie, hoe diep vriest-ie, hoe vaak gaat de deur open etc. Ik vries liever max. zo'n 2 à 4 weken in. Had pas een vergeten taartje van half juli ontdooid en ik vond hem droger; tremperen noodzakelijk.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Dank je wel.

9

Als je kwalitatief goede vriezer hebt dan gaat het 3 maanden goed! Maar dan moet je het ook wel turbo-invriezen en dan moet je vriezer echt goed zijn.
Een gevuld en bekleed kapsel gaat langer goed dan een kaal kapsel.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep