1

Onderwerp: HELP....HELP....Biscuit te hoog voor stapeltaart?????

Ik heb zojuist mijn biscuits gebakken voor een kleine stapeltaart.
Ze zijn erg hoog geworden. Mooi! wel kan ik de kleine niet stutten met de smurfenstokjes van chocolade.

Heeft iemand een ander idee? Satestokjes? tweesmurfenstokjes met chocolade aan elkaar maken? Ik heb geen tijd meer om iets te halen bij de bouwmarkt.

Ik heb een kleine biscuit van 12cm doorsnede die is 6,5 cm hoog zonder vulling
De 20 cm biscuit is 8,5 cm hoog zonder vulling.

Kan het misschien ook zonder?
De kleine wordt gevuld met frambozenbavarois en vanillecreme, bekleed met fondant en versierd met een kitty en vogeltjes.
De grote wordt gevuld met ganache 2x

HELP HELP wat doe ik nu?

2

Re: HELP....HELP....Biscuit te hoog voor stapeltaart?????

Ik zou de hoogste afsnijden naar dezelfde hoogte als de laagste. Het is bij een stapel namelijk het mooist als beide taarten even hoog zijn. Misschien lost dat je probleem al op? Ik weet niet hoe hoog die smurfenstokjes zijn.

Maiskolfprikkers zijn heel geschikt, die gebruik ik altijd. Helaas woon je te ver om bij mij even een paar maiskolfprikkers op te halen :D
Misschien kan iemand anders in de buurt je helpen?

Sateprikkers zou ik niet doen, die zijn veel te dun.
2 smurfenstokjes aan elkaar plakken zou ik ook niet doen, breekt in no time af.

Je kan proberen zonder te stutten te stapelen. De taarten zijn niet groot dus niet zwaar. Ik denk eerlijk gezegd dat een taartje van 12 cm doorsnede best zonder stutten zal blijven staan. En dan natuurlijk niet al 3 dagen vantevoren stapelen he :+

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

ik zou hem afsnijden tot de goede hoogte. als je hem niet al bekleed en gevuld hebt tenminste... misschien zijn kitkats hoger?

4

bedankt voor jullie reacties dames!!

Ik ga em denk ik toch afsnijden (met pijn in mijn hart) jammer heb ik eens een hoog biscuit en dan is er dit....

Ja dan kan ik wel een klein taartje voor mezelf maken van de overige biscuit haha