1 Laatst bewerkt door Amarie (16-09-2008 21:19)

Onderwerp: roomyoghurt als vulling???

Hoi dame's,

Weet iemand of ik de roomyoghurt van almhof(spaanse sinaasappel :P ) als vulling kan gebruiken?Hij is best stevig van massa.Zag met de zoekfunctie dat de kwark van dit merk wel gebruikt wordt als vulling.

En zo ja,wat zou een lekkere combinatie zijn?

Alvast bedankt!!!

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

2

Re: roomyoghurt als vulling???

Lijkt mij toch te dun...
Of je moet het laten opstijven met wat extra gelatine wat je bijvoorbeeld oplost een klein beetje sinaasappelsap.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Je kan allerlei soorten toetjes gebruiken als vulling. Zorg er alleen wel voor dat je een dijkje maakt van een wat dikkere vulling. Ikzelf gebruik eigenlijk altijd botercreme.

Dus een dijkje van botercreme en daarin dan de vulling die je lekker lijkt. Soms moet je ook gewoon proberen om te kijken of iets smaakt of niet

Groetjes,
Nanda

4

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga het eerst maar eens een keertje uitproberen met een dijkje botercreme.En mocht dit mislukken dan ga ik de tip met de gelatine uitproberen.

Iemand nog een ideetje wat een lekkere combinatie is?(bij spaanse sinaasappel)

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

5

Je kan de yoghurt een paar uur laten uitlekken dan is het zeker niet te dun meer. Weet alleen niet of dat veel aan de smaak veranderd, heb het alleen met kwart gedaan en dan zelf smaak toegevoegd.

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

Ik heb het zelf wel gedaan hoor met zowel  de sinaasappel als de citroen , de citroen was wel dikker maar ging bij allebei goed.

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

7

Beetje late reaktie, maar ik heb ook een taart gevuld met spaanse sinaasappel kwark van almhof. Met een dijkje ging dit gewoon prima hoor. Absoluut geen problemen. Ennuh in combi met chocolade smaakt ie heel lekker ;)

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

8

Dame's bedankt voor jullie antwoorden.Ik heb het nog niet uitgeprobeerd.Is er nog niet van gekomen,hoop volgende week...

Martinique,dan zal ik 'm gelijk combineren met chocolade.Ben nu wel nieuwsgierig aan het worden hoe die zou smaken.