1

Onderwerp: hoeveel mix in ikea bolletje?

van 20 cm doorsnede? heb al ff gekeken bij felicitaartjes maar de kleinste maat is daar 1,3 L en deze zit minder dan 1L in.
hoeveel doen jullie erin en hoelang in de oven?

bedankt alvast!

Groetjes Marit.

Re: hoeveel mix in ikea bolletje?

even de zoekfunctie gebruiken daar staan meerdere antwoorden.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33753

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

Heb gezocht , en gevuld en toen 30 minuten op 160 geraden in de hetelucht gedaan, net klaar, zag er mooi uit, dus eruit gehaald, maar nu loopt er vloeibare biscuitmix uit!!! :grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr::grr:
wat heb ik verkeerd gedaan?

Groetjes Marit.

heb je niet na 30 minuten even gekeken of die gaar was en heb je de blik wel op een rooster gezet in de oven

Mvg Claudia

5

ja op een laag rooster, er liep echt zeker de helft uit!! balen zeg, wat moet ik de volgende keer doen?

Groetjes Marit.

wat heb je er precies in gedaan

Mvg Claudia

7

270 gr biscuit mix van de heb shop
4 eieren
27 ml water

30 min op 160 geraden! kan echt balen had al een ..dag

Groetjes Marit.

heb je de mix wel 8 min op de hoogste stand gemixt en daarna 2 min op de laagste stand.

Mvg Claudia

9

dat heb ik ook gedaan, wel met hand mixer

Groetjes Marit.

10

ja dat moet niet uitmaken. heb je hem soms op de verkeerde stand gehad.
De volgende keer moet je maar als er 30 min voorbij zijn er even in prikken om te kijken of die gaar is anders moet hij gewoon wat langer erin anders zou ik het ook niet meer weten.

Mvg Claudia

11

Inderdaad gewoon als de tijd om is, even met een sat

12

nou ik lees ff met je mee hoe het volgende keer gaat heb ook die afmeting maar nog niet gebruikt

13

Ik lees ook even mee want wil dit weekend ook een taart proberen te bakken in de schaal van 20 cm.

Groetjes Simone

14

Mijn boltaartje heeft zeker 45-50 minuten in de oven gestaan, toen was hij prima. :)
Iets langer doen dus.

15

Ik heb dezelfde bol van ikea ook 20cm doorsnee het rooster in het midden geplaatst en de rand opgehoogd met bakpapier en een paar repen in een kruis erin gelegd om hem er makkelijker eruit te halen.

Heb je de oven wel voorverwarmd?
30 minuten op 160 graden zou voldoende moeten zijn
Ik mix 10 minuten op de hoogste stand en daarna 2 minuten op de laagste stand.

je kan hem ook eerst 15 minuten op 190 gr doen en dan 20 minuten op 160 graden.

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

16

ik denk dat ik weet wat fout is gegaan! Je zegt dat je de bol hebt van 20 cm en dat daar minder als 1 liter ingaat! Dit kan niet. Ik denk dat je je hebt vergist met de 12 cm vorm. In de 20 cm bol zit 1,7 liter. Ik heb het net toevallig gemeten omdat ik ze zo wil gaan maken.

Misschien heb je er wat aan.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

17

Het kan ook komen doo rde vorm...als je een bloemnagel onderin zet, wordt de warmte vanaf onder ook evenredig verdeeld en wordt de taart regelmatiger gaar....
Je kunt hem natuurlijk ook even langer bakken...niet alle ovens werken hetzelfde!

Je hart fluitsert, luister goed!

18

Kadohke schreef:

ik denk dat ik weet wat fout is gegaan! Je zegt dat je de bol hebt van 20 cm en dat daar minder als 1 liter ingaat! Dit kan niet. Ik denk dat je je hebt vergist met de 12 cm vorm. In de 20 cm bol zit 1,7 liter. Ik heb het net toevallig gemeten omdat ik ze zo wil gaan maken.

Misschien heb je er wat aan.

heb nog eens gemeten hij is idd 20 cm en gaat meer in dan een liter :o
was volgens mij niet helemaal wakker dus! ;)

zag trouwens dat de bolletjes deze week in de aanbieding zijn als je de familie pas hebt!!

Groetjes Marit.

19

Sixy schreef:

30 minuten op 160 graden zou voldoende moeten zijn
Ik mix 10 minuten op de hoogste stand en daarna 2 minuten op de laagste stand.

je kan hem ook eerst 15 minuten op 190 gr doen en dan 20 minuten op 160 graden.

Elke oven is anders hoor, mijn ikea bol zou nooit gaar zijn bij deze temperatuur en tijd. 
En het is beter andersom : eerst 10 minuten op 150 graden, zodat het deeg zich kan zetten, dan verhogen naar 175 graden, zodat hij kan rijzen. Eens de taart gerezen is moet je de graden een beetje verlagen, zo net onder 170graden en hem verder rustig laten garen binnenin.  Altijd prikken met een sat

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010