1

Onderwerp: vierkante taartvorm en hoe bakken

Ik ben Linda en sinds kort ook begonnen met bakken, heb tot nu toe een marsepein boltaartje gemaakt en cupcakjes. Foto's zal in nog wel eens plaatsen.

Maar nu mijn vraag.... waar haal ik een vierkante taartvorm vandaan. Er moeten ongeveer 15 stukjes uitgehaald kunnen worden. Ik wil een taart bakken omdat mijn man over een tijdje zijn nieuwe zaak opent.

Maar dan nog een vraag, waar moet ik de taart mee bakken? gewoon cakemix ofzo?? Ik wil hem bekleden met marsepein in elk geval.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten Linda

Re: vierkante taartvorm en hoe bakken

vierkante bakblikken kun  je kopen bij de webshop, of bij de bijenkorf of bij taart- of kookwinkels.

15 stukjes is denk ik een bakblik van 20 bij 20cm

je kunt gewoon bakken met biscuit mix, maar natuurlijk ook met cakemix! hoezo dacht je eigenlijk dat dat niet kon??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Klopt, 15 stukjes is een bakblik van 20x20. Dat is 3x3 = 9 groooote stukjes, en 4x4 = 16 normale stukjes. Ik weet niet meer waar die van mij vandaan komt, maar ik heb er ook eentje van de webshop

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Dus cakemix of biscuitmix maakt niks uit?
Ik ben er nog niet zo in thuis vandaar dat ik het maar even vraag.

Morgen maar op pad voor een bakvorm
Bedankt

5

Jawel hoor, van cakemix snij je cakestukjes, dus meer dan van biscuitmix, daar snij je taartstukjes van. Ik zou voor biscuit(mix) gaan als ik jou was.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

xenos heeft ook een vierkante bakvorm

7

blokker ook

8

xenos heeft een set , 1 vierkante,1 ronde, en 1 hart vorm samen voor nog geen 10 euro

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

9

toppie, ga ik maar ff naar de xenos, bakvormen zijn nooit weg!
thnx

10

heb je misschien nog ergens een ovenschaal in die maat, dat kan ook. Het schijnt dat je ook in bloempotten kunt bakken maar die heb ik nog nooit in t vierkant gezien :D

lekker duurt het langst!