Onderwerp: Beginnersdrama
Hallo!
Na alle leuke foto's op verschillende websites en alle goede adviesen en recepten gelezen te hebben ben ik zelf aan de slag gegaan. Had niet verwacht meteen een bruidstaart van 3 lagen neer te zetten, maar hoopte toch mijn creativiteit kwijt te kunnen. Helaas, want dit ging er mis en weten jullie dan wat ik er tegen kan doen?
- De botercreme lukte aardig, nog niet helemaal glad, maar das een kwestie van oefenen. Moet ie na het besmeren en voor het bekleden in de koelkast om uit te harden? Ik heb dit niet gedaan. Hoe dik is ongeveer je fondantlaag? Ik had het idee dat die van mij te dun was uitgerold.
- De fondant bleef werkelijk overal aan plakken. Aan mijn handen, aan de ondergrond (ondanks poedersuiker op de ondergrond en na iedere 2 a 3 keer rollen even loshalen) maar ook aan de roller....
- Toen mijn taartje eindelijk een aardig wit jasje had ben ik fondant gaan kleuren. Dit ging goed! Alleen al dat geplak! De 3 gekleurde hompjes ook even gekneed met wat tylose voor de versteviging voor het decoreren
- Het was al laat dus lekker naar bed. De gekleurde hompjes in zakjes verpakt en taart en hompjes in de koelkast gelegd. (dat kan toch gewoon?)
- Het decoreren was de grootste tegenvaller. Ik had bij iedereen aan de onderkant van de taart een randje gezien om het mooi strak af te werken, gewoon recht of 2 kleurtjes om elkaar heen gedraaid. Maar mijn reepjes bleven maar uit elkaar vallen en het om elkaar heen draaien lukte al helemaal niet. Had ik eindelijk een reepje(helemaal recht aan twee kanten) rekte hij nog alle kanten uit bij het vastpakken. Hoe voorzichtig ik ook deed.
- Dan zal ik maar niets vertellen over de strik die ik heb geprobeerd te maken
Het resultaart : Een kinderachtig taartje met 3 platte hartjes bovenop en 3 schots en scheve reepjes om de rand van de taart en 3 hompjes overig fondant terug in de koelkast.
HELP! WAT MOET IK ANDERS DOEN? (en ja een workshopje ga ik ook nog doen)
www.lindakanhetmaken.nl