1 Laatst bewerkt door birgitta (16-09-2008 10:49)

Onderwerp: Enkele vragen

Ga voor de eerste keer een taart bakken, lijkt wel een examen

Vraag 1 : Heb een bakvorm van vijf liter.

Er Stond in de site de hoeveelheid biscuit ik er voor nodig heb.

Per halve liter 1 ei
En per ei:  30 gram suiker, 25 gr bloem, 5 gr maïzena en een snufje zout.

Dat zijn dus 10 eieren, 250 gr bloem, 50 gr maïzena 300 gr suiker.

Wat ik wel erg veel suiker vind.  Klopt dit?

vraag 2 :Moet er in de deeg ook bakpoeder?

Vraag 3 : Ik wil de taart ook gaan vullen en in de diepvriezer plaatsen maar heb hiervoor geen taartdoos. Hoe kan ik de taart verpakken?

Vraag 4 : Ik heb geen taartzaag bij de hand,kan ik de taart ook met naaigaren door snijden?

Groetjes Birgitta te B

2

Re: Enkele vragen

vraag 1 en 2 kan ik je geen antwoord op geven, ik gebruik alleen de mix voor bisquit lekker makkelijk en heerlijke smaak en lekker luchtig.

vraag3 : in een plastic pedaalemmerzak
vraag 4: ik snij het door met een broodmes. 3 lagen, in ieder laag doe je in de zijkant even een cocktailprikkertje recht boven elkaar en na het vullen leg je ze weer precies zo op elkaar en verwijder je de cocktailprikkertjes weer. altijd een rechte taart

3

Naaigaren voor het door de midden zagen van je taart zou ik sowieso niet doen.

En begrijp ik nu goed dat je taart helemaal gevuld en klaar en in de diepvries wilt doen?

Ook al bekleed met fondant?

Want dat lijkt mij geen strak plan eerlijk gezegd, al moet ik er bij zeggen dat ik het nog nooit heb gedaan...

groetjes Daantje

4

Ik ben wel pas nieuw maar, weet dat ik geen taart met fondant in de diepvriezer moet doen.:)

Heb wel gelezen dat je de taart wel alvast mag vullen.

ps: bedankt voor de reacties Groet Birgitta

5

Hahaha, je weet maar nooit... ;-)

Maarre, vullen kan sowieso wel...alleen zo jammer dat ik maar een kleine diepvries heb...

groetjes Daantje

6

Invriezen met fondant gaat best hoor, heb het laatst ook gedaan toen het even neit zo wilde lukken

7

Invriezen helemaal klaar kan wel, maar dan moet je hem daarna 24 uur in de koelkast zetten, niet de doos of plastic weghalen!!! Daarna mag hij uit de koelkast, en uit de verpakking gehaald en mocht hij toch nog iets gaan zweten, dan ventilator er even op laten blazen.

Ik had hem zelf zo uit de vriezer op het aanrecht gezet, zonder het verpakkingsmateriaal. Toen kreeg hij grote druppels water erop, maar echt smelten gebeurde nog niet eens. Maar is natuurlijk niet zo mooi. Ach ja, van mijn fouten moest ik leren.
succes ermee.