1

Onderwerp: Barbietaart

Ik wil voor het eerst een barbietaart gaan proberen te maken. Ik heb de Wilton wondermold. Kan ik ook een echte barbie (dus met benen) ipv het pinpopje gebruiken? Of wordt de taart instabiel omdat je er een gat in moet maken?

Verder staat er in het schema dat deze vorm voor 16 tot 20 personen is. Krijg je nou echt zoveel stukken uit zo'n taart? En zo ja, hoe kan ik de taart dan het beste aansnijden?

Groetjes,

Judith

2

Re: Barbietaart

In de wondermold past de pop niet met haar benen. Dan zou je hem iets moeten ophogen. Instabiel wordt ie niet, het gat erin is geen probleem.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Hoi Judith,

Je kunt dan het beste een ronde taart bakken die iets groter is dan de onderzijde van de wondermold. Die zet je dan onder je taart, zodat hij hoger wordt. Snij hem bij zodat hij in het verlengde van de rok hetzelfde is, dus conisch. De meeste Barbie's hebben nl. zulke lange benen dat zonder extra taart de heupen er over heen steken aan de bovenkant. Kies je voor een Bratz of een pop met korte benen, past die er vaak zo in.

Maak dan een gat in het midden van de taart, waar de barbie precies in past. Bekleed de taart eerst en doe pas daarna de pop in het midden erin.

Succes!

PS: je snijdt van de taart hele hoge punten, die heel dun zijn. Als ik er ook nog een taart onder doe, halveer ik die hoge punten vaak ook nog eens, omdat het anders echt te veel wordt. Het past ook niet meer echt op een schoteltje dan ;)

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Ik sloop regelmatig de benen van zo'n barbie af en zet ze er na het verorberen van de taart weer op....:)

Je hart fluitsert, luister goed!

5

Ik heb inmiddels de biscuit gebakken, maar nu heb ik gelijk weer een vraag. Hoeveel lagen vulling doen jullie ertussen?

6

ik doe er 4 lagen vulling tussen en dan dunne plakken snijden, soms ook die nog in tweeen. Gewoon om de 2 cm een laag vulling doen. Teveel vulling kan bij mij nl niet

lekker duurt het langst!