1

Onderwerp: wilton kleurstof

wie is er bekend met het wilton kleurstof (stomme vraag maar de meeste denk ik) maar ik heb het altijd van planet cake (nu met vakantie en heb het nodig) en ik wil dus een gel kleurstof en is het van wilton ook een gel???

alvast bedankt

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

2

Re: wilton kleurstof

nou helemaal niemand bekend met die kleurstof  :/

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

3

Ik heb witte kleurstof van Wilton - Icing Color White- white- en die heb ik wel een aantal keren gebruikt. Is inderdaad een soort gel, maar niet zo stevig als de kleurstoffen in de kleine potjes. Die kun je op zijn kop houden, maar de witte zit in een soort knijpflesje.
Ik doe altijd half marsepein, half witte fondant en dan nog een kneepje van dit witte spul en vind dan dat het toch aardig bijna helemaal wit is!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Ik gebruik ook de gelachtige kleurstoffen van Wilton. Ik vind het ideaal, het is niet zo nat als een vloeibare kleurstof en niet zo droog als de droge ;)

-*- Ieder moment is een taartmoment... -*- www.joyceschut.nl -*-

5

Ik zie nu pas dat ik ipv Wilton kleurstof WITTE kleurstof heb gelezen, beetje bevangen door de hitte ;)?
De Wiltonkleurstofjes zijn PERFECT!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

tom poes schreef:

Ik zie nu pas dat ik ipv Wilton kleurstof WITTE kleurstof heb gelezen, beetje bevangen door de hitte ;)?
De Wiltonkleurstofjes zijn PERFECT!

whahaha ja laten we het daar maar ophouden ja ;) maar bedankt in ieder geval

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

7

Als ik me niet vergis is de wilton kleur een PASTA

Dat wil zeggen dat het nog iets dikker is als gel, terwijl de gelkleurstoffen eigenlijk weer iets dunner zijn. De Wilton kleuren lopen niet spontaan uit het potje als je ze onderstebovenhoudt.

Om je marsepein of fondant mee te kleuren werkt het prima, ben er aardig tevreden over. (met uitzondering van de intens zwart en de ferrari rood, maar om iets die kleur te krijgen is ook best een uitdaging ;) ).

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

8

Hoi Carolien, ik ben heel blij met de kleurpasta van Wilton!
Vind 't echt super om mee te werken, je hebt niet van die grote hoeveelheden nodig zodat de samenstelling van je marsepein/fondant verandert.
En zelfs zwart en brandweerrood (red red van Wilton) lukte perfect!!!!

"Begin de dag met een dansje..."

Renaatje schreef:

Hoi Carolien, ik ben heel blij met de kleurpasta van Wilton!
Vind 't echt super om mee te werken, je hebt niet van die grote hoeveelheden nodig zodat de samenstelling van je marsepein/fondant verandert.
En zelfs zwart en brandweerrood (red red van Wilton) lukte perfect!!!!

bij mij lukt zwart en rood ook prima hoor! Idd redred van wilton

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Gebruiken jullie de Icing Colors?

11

Van Wilton heten ze icing colors, maar daar wordt niet Royal Icing mee bedoeld. Icing is een algemene naam en je kunt er dus rolfondant, marsepein, royal icing etc. mee kleuren.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Ik heb zo'n pakket met 12 kleuren; icing colors. En dat bevalt super! Ook de zwarte kleur gaat prima. Er zit ook No-Taste Red in, maar daar moest ik voor echt mooi rood (naar mijn zin..) een half potje door doen. Voor de rest niks dan lof over dat pakketje!

ik heb er zo'n kleurensetje van met 4 kleurtjes en nog wat losse kleurtjes. werkt prima.

Groetjes Miranda

14

Ja, hoor ik gebruik ook van wilton. Is vrij dik. En zwart ging bij mij veel beter dan bruin. Had ik veel meer kleurstof van nodig.