Onderwerp: roomboter of margarine?
In koekjesdeeg? Welke is nou het beste? En als het roomboter is...gezouten of ongezouten.
https://www.facebook.com/mariannesgebaksels
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » roomboter of margarine?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
In koekjesdeeg? Welke is nou het beste? En als het roomboter is...gezouten of ongezouten.
Ik gebruik er gewoon bleuband voor....
En ik roomboter, de goedkoopste dus daar staat niet op of het gezouten of ongezouten is..
Ik gebruik ook altijd goedkope roomboter. En volgens mij zit daar geen zout in.
ROOMBOTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iets anders komt er hier in huis niet in!!!!!!!!!!!!!!
Ik koop overigens altijd die goedkope, en daar staat inderdaad niets op, maar volgens mij is dat ongezouten? Er staat namelijk bij de ingredienten niet bij dat er zout in zit
Misschien komt het daarom,
dat jullie deeg zo slap blijft?
Dat was toch een tijdje terug de vraag over de C1000 appeltaartmix?
Ik gebruik ook het type blueband maar dan de belgische variant.
Ja Karentje, ik heb de 80 koekjes met blue band gebakken nadat ik je hele site door gespit heb. Heb heel wat aan je advies gehad. Bedankt voor de info die daar te vinden is. Ook de icing is heel mooi gelukt. Ben heel voorzichtig met water geweest. Volgende keer ga ik toch zelf icing proberen te maken. Vandaag zelf een koekje gekeurd gedecoreerd en al....ze zijn heerlijkst en ook niet keihard door de fijne suiker die ik gebruikt heb bij het bakken. Wel vond ik het een beetje moeilijk in schatten hoeveel bloem je er nou bij doet bij het uitrollen. Volgens mij niet veel meer want toen ik met bloem begon te strooien vond ik mijn deegje droger worden en zo goed niet meer uit te rollen....
Nou nog een handige tip over de dikte van de koekjes, hoe je die allemaal ongeveer even dik kan krijgen...................zou h
Ik doe het half om half. De goedkoopste roomboter idd en plantaardige margarine van het huismerk van AH. De 'gewone' margarine en BB plakken zo aan je gehemelte vinden wij thuis, jakkie.
En ik heb ook dat deeg steviger is om mee te werken met margarine, dan met roomboter, dat wordt zo zijdezacht dat alles door je handen glijdt.
Ik gebruik altijd Roomboter van Zaanse Hoeve ofso.
Ik heb een deegrol van patisse waar je de dikte kan kiezen, eigenlijk kan je ook van die elasiekjes daar voor gebruiken. Die zijn ook hier in de shop denk ik.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » roomboter of margarine?