1

Onderwerp: Decoraties alvast maken?

Volgende week ga ik ongeveer 100 cupcakes maken voor het 25 jarig huwelijksfeest van mijn ouders. Twee weken terug heb ik een aantal proef cc's gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-I4B6HUJF.jpg

Kan ik de kleine decoraties, dus de bloemetjes en de lettertappits alvast van te voren maken?

Groetjes Danielle

Re: Decoraties alvast maken?

Ja hoor je kunt hel lang van te voren al maken dus ga maar lekker aan de slag :D

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

Die vraag had ik ook,maar dan over een puzzelplaatje.
Kan ik die gewoon in de kast (luchtdicht verpakt) bewaren of toch beter in de vriezer??
En hoelang zou dat dan ongeveer kunnen??

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

4

alles van marsepein of fondant kun je van tevoren maken. maar niet in de vriezer doen hoor, gewoon in een (tupperware of goedkoop merk) bakje met deksel doen.
blijft weken/maanden lang goed en zacht!
als het dekseltje eraf blijft, droogt het wel uit.

5

Dit laatste heb ik van de week ook gedaan , maar de (gekleurde) fondant was toch enigzins hard geworden, en brak bij het op de taart leggen...Het was een echt tupperware bakje, dus dat kan het volgens mij niet geweest zijn.  Enig idee waarom het bij mij dus wel hard is geworden??

Gr Mandy

Fondant droogt iets sneller uit, dus het is wel lang te bewaren, maar kan wel hard(er) worden, dus heel voorzichtig erop leggen!
Ik leg zelf puzzelplaatjes in de vriezer, het is niet perse nodig, maar ik vind het zelf wel prettig en het plakt meteen lekker vast aan de taart als je het uit de vriezer hebt gehaald.

Groetjes Renske

7

Moet dat dan ook luchtdicht verpakt worden, of maakt dat dan niet uit? Droogt gekleurde fondant eigenlijk ook sneller uit dan de gewone witte?

8

Ik bewaar platte dingen en puzzelplaatjes ook wel op een dienblad. Plastic folie er overheen en dat gaat ook prima.

Groetjes, Sylvia

9

het hangt een beetje van de soort (merk) fondant af, mandy.
In het begin had ik hele 'slappe', die droogde niet uit, en dan moest ik echt het puzzelplaatje in de vriezer leggen om hem in het geheel op een taart te krijgen. Nu heb ik andere en die wordt heeeel snel hard, eigenlijk te snel, zodat je moeilijk iets kan bijwerken, en als het plat droogt en je legt het op een taart die niet compleet waterpas recht is, dan sluit het niet mooi aan. Dus eigenlijk was de slappe nog wel handig om mee te werken, toch voor puzzelplaatjes (voor figuurtjes niet, of bloemetjes met opstaande blaadjes, die werden dus niet hard en zakten in elkaar). Ik weet niet meer welk merk dat was ,die had ik via mijn bakker.