1

Onderwerp: Botercrememix van Taartwinkel Den Bosch, rare verhoudingen ?!

Ik heb laatst de botercreme mix bij de Taartwinkel in Den Bosch gekocht.
Op de verpakking stond de volgende beschrijving:
400 gr mix
500 ml water (!!)
dit 5 minuten mixen, daarna 15 minuten laten staan
500 gr zachte boter toevoegen en nog 10 minuten mixen.

Nu had ik deze hoeveelheid niet nodig, dus ik heb alles gehalveerd en al iets minder water aangehouden. Ik vond dat ik wel erg veel water moest toevoegen, maar ja, zo stond het er. En andere mix dan hier uit de hebshop, dus tja... wie weet hoorde dat wel zo.
Maar waar ik al bang voor was, bij het toevoegen van de boter (op kamertemp.) ging de boel schiften en het blijft een waterige toestand. Rijp voor de kliko dus.

Heeft iemand dit ook gehad ? Zouden de verhoudingen dan toch niet juist zijn ?
Nu wilde ik het restant (ik heb nog 200 gr mix over) toch nog maar maken, maar dan met de verhoudingen van de botercrememix van de webshop hier. Alleen... die heb ik dus niet meer. Kan iemand mij die verhouding vertellen ?
Het is een beetje spoed omdat ik hier vanavond nog de vulling van wilde maken (mix met lemoncurd, lijkt me wel wat).

Groetjes, Inge

2 Laatst bewerkt door smarianne (13-09-2008 18:40)

Re: Botercrememix van Taartwinkel Den Bosch, rare verhoudingen ?!

100 gr mix
100 gr poedersuiker gezeefd
200 ml water
250 gr boter

3

Dankjewel Mariane !
Weet je toevallig ook nog de beschrijving ?
Zodat ik weet wanneer ik wat moet toevoegen (anders mislukt 'ie nog, zo'n oen ben ik wel :)

4 Laatst bewerkt door Thea Berndsen (13-09-2008 19:02)

Inge in de botercreme mix van de taartwinkel zit al poedersuiker. En ik denk dat jij nog een oude verpakking hebt daarop had ze de verkeerde etiketten geplakt. Het moest voor de hoeveelheid die in de verpakking zat 200 ml water zijn.
Dus je moet nu de helft aanhouden van alle ingredienten en dus maar 100 ml water toevoegen.
succes

5

Dankjewel voor je berichtje Thea, dat zou het weleens kunnen zijn.
Al heb ik die mix ca. 3 weken geleden pas gekocht, dus echt "oud" kan 'ie nog niet zijn, lijkt me. Maar jouw berichtje bevestigt dus wel mijn vermoeden dat de verhouding niet klopte en ik inderdaad veel te veel water heb gebruikt.
Nou, ik ga nu aan poging 2 beginnen, met 100 ml. water, en verder de rest van de beschrijving aanhouden.
Alleen nu heb ik geen roomboter meer op kamertemp. liggen, maar eventjes in de magnetron moet toch ook wel kunnen ?

Onbekend schreef:

Dankjewel voor je berichtje Thea, dat zou het weleens kunnen zijn.
Al heb ik die mix ca. 3 weken geleden pas gekocht, dus echt "oud" kan 'ie nog niet zijn, lijkt me. Maar jouw berichtje bevestigt dus wel mijn vermoeden dat de verhouding niet klopte en ik inderdaad veel te veel water heb gebruikt.
Nou, ik ga nu aan poging 2 beginnen, met 100 ml. water, en verder de rest van de beschrijving aanhouden.
Alleen nu heb ik geen roomboter meer op kamertemp. liggen, maar eventjes in de magnetron moet toch ook wel kunnen ?

Ik zou toch even de shop op de hoogte stellen dat het dus niet goed op de verpakking staat.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

7

Had ik inmiddels gedaan Claudia, ik hoop dat ik er nog iets van hoor.
Ook al kost zo'n zakje botercrememix niet zoveel, ik heb nu de helft weg moeten gooien en da's toch zonde.

Dankjulliewel dames, wat een geweldig forum is dit toch. Ik heb hier heel veel aan, en zit hier inmiddels heel veel te spieken. Jullie zijn echt een inspiratiebron hoor !
Het is nu gelukt, met extra dank aan Thea !
Ik heb er lemoncurd door gedaan. Jummie, wat is dat een lekker spul zeg.
Eigenlijk had ik het best puur kunnen doen, zo lekker vond ik het zelf :)
Maar ja, het is voor mijn eerste opdracht en ik kan niet zo goed inschatten of die mensen van zo'n sterke smaak houden, dus maar zo gedaan.
Maar die lemoncurd ga ik vaker doen !

Nogmaals dank allemaal !
Liefs, Inge

ik heb daar laatst ook gehaald en stond idd hetzelfde op wat jij zei..
ik heb er wel minder water aan toegevoegd , weetniet meer hoe of wat verder maar heb geen problemen gehad..

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/