1

Onderwerp: pffffffffff wat een drama zeg

zijn die ogen van Dora!! Ben erg blij dat het morgen een taartje voor onszelf is, want ik ben NIET blij. Iemand suggesties over hoe je goede ogen kunt maken? Enne het weer is nog steeds slecht voor marsepein! Pffffffff wat een plakzooi!

2

Re: pffffffffff wat een drama zeg

Heb het alleen maar van horen zeggen,
en het zelf 1x geprobeerd...

Maar je moet eerst het oog uitsnijden,
dan het wit erin, daar weer een dingetje zwart opplakken,
zodat het meer in elkaar verwerkt zit dan op elkaar...

Klinkt dit logisch?

Succes!

3

enne.. gewoon lekker veel poedersuiker gebruiken hoor! helpt echt tegen het plakken!

4 Laatst bewerkt door miep-miep (13-09-2008 14:23)

zo doe ik het meestal. het gezichtje uitsnijden op de gewone grote. Dan eentje uitsnijden die kleiner is. een dun plakje moet dat  zijn de randjes wat dunner uit laten lopen. Snij hier de oogjes uit. (eventueel kun je hier de mond ook gelijk uitsnijden en er iets opplakken voor de neus, word het gelijk iets meer 3-d) Leg het gezichtje op het dunne plakje. nu zie je een soort kuiltjes waar de oogjes moeten komen..... met een boltooltje maak je het wat dieper. Dan een klein beetje wit pakken. dat in het holletje stoppen en uitsmeren alle kanten op. Daar een gekleurd rondje op plakken voor de iris (niet nodig bij dora maar wel bij eventueele andere plaatjes...)  en daar weer een zwart rondje voor de pupil op. en dan eventueel voor het "echte" effect nog een heel klein wit stipje op. Snap je het nog..... hahaha. Mar zo heb ik het geleerd op verschillende workshops. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl