1 Laatst bewerkt door nanjer (12-09-2008 20:31)

Onderwerp: Pinguins!!!

En mijn volgende taart is ook alweer af. Man, wat is dit verslavend. Dit is mijn eerste taart die ik wat meer in de hoogte heb gebracht. De vulling is gewoon botercreme en ik heb als steuntjes voor het tweede gedeelte kleine chocolade sticks gebruikt (caramel fudge). Echt een aanrader.

Deze taart is trouwens voor mijn man, die een echte pinguin fanaat is.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VOENLK7T.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J8KKZJA8.jpg

De taart zelf is trouwens niet zo stevig geworden. Weet nog niet zo goed hoe ik hem mooi glad kan krijgen als ik twee lagen gebruik. Maar goed, het is een ijsschots (dat het moet het in elk geval voorstellen) en een ijsschots is ook niet helemaal glad.

Ben weer benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,

Nanda

Groetjes,
Nanda

2

Re: Pinguins!!!

helaas, zie je foto's niet :(

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

3 Laatst bewerkt door renskemorees (12-09-2008 20:27)

Ik ook niet :nooo... jammer!

Groetjes Renske

4

Ik weet niet echt wat er misgaat, maar ik blijf het nog even proberen. Probeer het over een paar minuten nog een keer.

Groetjes,
Nanda

5

JAAAAA, gelukt. Nou, bij deze dan!!!!

En? Wat vinden jullie?

Graag jullie eerlijke reactie.

Groetjes,

Nanda

Groetjes,
Nanda

6

Je bent beter in boetseren dan mij hoor. was van de week bezig met een pinguin, maar lukte neit, leek meer een eend geloof ik ;)

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

7

Als ik je een tip mag geven. Ga naar www.marzipanworld.com. Als je dan naar de rubriek "dieren" gaat, daar zie je een heleboel dieren.
Ik heb een map gemaakt thuis en daar al die voorbeelden in kleur uitgeprint, in zitten. Als ik dan een beest wil maken dan neem ik die pagina eruit en probeer ik het na te maken. Ik maak daar mijn eigen invulling aan door bijvoorbeeld de armen te buigen en gezichtsuitdrukking te geven (of in dit geval een tongetje eruit). Het is echt niet moeilijk als je maar voorbeelden hebt.

Ik ben zelf ook niet zo crea hoor.

Groetjes,
Nanda

8

Leuke taart zeg en bedankt voor de link :D

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

Haha wat een grappige pinguins! Leuk gedaan zeg en je schots hoeft niet helemaal glad te zijn!
Door de blauwe rand onderaan lijkt hij wel minder op een ijsschots.

Groetjes Renske

10

De onderkant was echt heel lelijk, dus vandaar die rand (het moet water voorstellen). Maar ik ben het met je eens. Ik had misschien beter de marsepein iets kunnen laten overlappen. Maar goed, het is toch maar voor thuis en het wordt niet verkocht.

Weer wat geleerd.

Groetjes,
Nanda

11

Is ook zo, heb ik zelf ook vaak dat een randje toch mooier is. Ach ja, blijven oefenen he! :)

Groetjes Renske

12

Wat denk je.....ik ben in mijn hoofd alweer met de volgende taart bezig. Het is echt ontzettend verslavend dit. Kom niet meer aan mijn strijk en de was toe joh.

Groetjes,
Nanda

13

hahaha, leuk die pinguin ondersteboven :lol:  . Een mooi taartje!!

14

nanjer schreef:

Wat denk je.....ik ben in mijn hoofd alweer met de volgende taart bezig. Het is echt ontzettend verslavend dit. Kom niet meer aan mijn strijk en de was toe joh.

Haha heel herkenbaar, ik ren zodra mijn dochter in bed ligt naar de keuken :O

Groetjes Renske

15

Oh wat een gaaf geboetseerde pinguins!!! Die op z'n kop hangt is geweldig!

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

16

Ik ben best een beetje verdrietig. Die pinguin die op zijn kop hing, had een beetje te veel gedronken, denk ik. Hij is vannacht van de taart afgegleden en heeft al het "ijs" van de schots meegenomen. Daarbij is hij op zijn gezicht geland.

Hij kan nu niet echt meer lachen en ik ook niet.

Gelukkig was de taart niet verkocht, dus ik laat hem maar voor mijn man staan. Eetbaar is het nog wel.

Weer door het smelten van de marsepein trouwens. Dit is nu al de tweede taart, die daardoor misgaat.

Groetjes,
Nanda

17

Lache, die pinquins, je taart doet me denken aan een kinderspelletje waarbij je zoveel mogelijk pinquins op een een ijsberg moet stapelen "Pinquin Panic"

Goed gedaan hoor!

18

Sorry, ik had je laatste berichtje niet gelezen, de 1e foto was mooi, en ik hoop dat ie in ieder geval nog lekker is!

19

Leuk gedaan :Y

20

Leuk gedaan!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

21

Hihihi, wat een geinige taart!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl