Onderwerp: (domme) botercreme vraag
Ja vast een stomme vraag maar ik heb vandaag de botercreme mix gehad en ik zag dat er water in moet, kun je er dan wel mee afsmeren?? Hoe bewaar je dat eigenlijk als je over hebt?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » (domme) botercreme vraag
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ja vast een stomme vraag maar ik heb vandaag de botercreme mix gehad en ik zag dat er water in moet, kun je er dan wel mee afsmeren?? Hoe bewaar je dat eigenlijk als je over hebt?
Afsmeren zou ik niet doen Rain. Dat heb ik hier iig vaker gelezen. Ik neem aan dat je ook deze bc in kan vriezen.
Ik smeer er wel mee af, en tot nu toe geen problemen!
Afsmeren gaat heel goed, ik doe het altijd! En invriezen gaat ook heel goed, doe ik ook heel vaak.
Afsmeren gaat vaak goed.. zeg maar 8 van de 10 keer. Ik neem het risico op die 2 keer niet en smeer af met 1 op 1 botercr
Balen moet ik nog gewone botercreme maken want ik durf het niet aan dat de taart voor de eerste verjaardag van mijn meiden gaat smelten! Het is niet anders..
bedankt voor de antwoorden
ik heb ook nog nooit problemen gehad met afsmeren... ik doe er gewoon echt heel weinig water bij, misschien helpt dat?
Ik heb nog nooit problemen gehad met afsmeren. En ik doe er de normale hoeveelheid water bij.
Nou is er wel verschil tussen de ene en de andere mix. De een doet er 200 ml water bij en laat het een uur staan en de ander doet er 250 ml water bij en laat het maar tien minuten staan.
Misschien gaat het daarom bij de een wel goed en bij de ander niet.
Maak zelf alle mixen met 200 ml water en laat het minstens een uur staan.
Heb echt nog nooit problemen gehad.
Ik ben ook zo een miep die altijd precies doet wat er op de verpakking staat. 200 ml en de mix staat soms wel langer dan een uur te rusten.
Daarna ook echt lekker lang mixen.
Tot nu toe ook geen smeltende taart gehad.
Ga er vanmiddag/vanavond 1 in elkaar zetten.
Ik had mijn botercreme uit de vriezer gehaald en dacht oh jee hij is wel wat natter als normaal maar ik heb hem toch gebruikt en het is heel goed gegaan hij is niet gaan smelten.
Ik smeer af met de mix, gebruik precies 200 ml water (weegschaal) en laat het ongeveer 15 -30 minuten staan voordat ie door de boter gaat.
Nog nooit is een taart gaan smelten.
Bewaar de taart bij warm weer in een doos van piepschuim met een koelelement en als het niet zo warm is gewoon in een taartdoos.
Ik heb nog nooit een taart in de koelkast bewaard. (zou dat de reden van smelten kunnen zijn ? Een vochtige afsmeerlaag in een vochtige koelkast gaat misschien minder goed samen) (gebruik dus ook nooit slagroom oid)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » (domme) botercreme vraag