1 Laatst bewerkt door Winnietje3 (12-09-2008 14:00)

Onderwerp: Cadeautaartje

Zomaar voor de moeder van mn vriend. Ben niet zo'n talent als de meesten hier.
het roosje wilde ook niet meer omdat de MMF te droog werd..
Gevuld met aardbeibavoirase..
Ze was er wel erg blij mee.
Ik vind het jammer dat het nog niet altijd zo mooi lukt (3e taart) maar misschien moet ik ook maar kappen met cake als kapsel en als ik eens zin heb gewoon biscuit maken. De cake is meer uit gemakszucht en misschien eens marsepein proberen? verder blijft toch een af en toe hobby :P Want waar zou ik anders al die taarten moeten laten haha!

http://i36.tinypic.com/2r3l9pk.jpg

Die oneffenheden kwamen vooral omdat de fondant ging scheuren toen ik deze oppakte om over de taart te leggen.. toen heb ik daar weer plakjes overheen geplakt niet ideaal maar beter als gaten.

2

Re: Cadeautaartje

Ik ben ook beginneling,  heb zelfs nog helemaal nix gepost ( snap nog niet hoe  dat moet :s) maar durf toch te zeggen dat je niet te streng voor jezelf moet zijn, hoor! Je taart ziet er gezellig uit en zoals je zelf al zegt, 't is een heerlijke hobby en daar moet je gewoon van genieten! Oefening baart kunst, dus vergelijk jezelf niet met meer ervaren baksters. En elke taart wordt steeds beter, toch? :-D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Adrienne schreef:

Ik ben ook beginneling,  heb zelfs nog helemaal nix gepost ( snap nog niet hoe  dat moet :s) maar durf toch te zeggen dat je niet te streng voor jezelf moet zijn, hoor! Je taart ziet er gezellig uit en zoals je zelf al zegt, 't is een heerlijke hobby en daar moet je gewoon van genieten! Oefening baart kunst, dus vergelijk jezelf niet met meer ervaren baksters. En elke taart wordt steeds beter, toch? :-D

Daar heb je wel gelijk in :)
Als je een foto wil plaatsen kan je naar bijv. www.tinypic.com gaan, dan klik je op uploaden en dan bladeren. Dan kan je de foto van je taart aanklikken en na een tijdje verschijnen er diverse links. Ik kopieer altijd de laatste en dan moet je de volgende code zonder spaties gebruiken

[ img ] hierdelink [ /img ]

4

Ik vind het een heel leuke taart geworden !
Ik ben zelf ook een beginner (net nog geen maand bezig) en zie ook al dt moois voorbij komen..... eens.....denk ik dan.....hopelijk lukt me dat ook nog is.... en voor nu? lekker genieten

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

5

Dank je wel voor je tip, ik hoop dit weekend eens tijd te vinden om het uit te proberen! :-)

Groetjes, Adrienne

6

Het is toch een leuk probeersel weer. Het enige wat ik kan zeggen is oefenen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

gewoon blijven oefenen We zijn allemaal als beginner begonnen
als ie maar lekker is

8

Hoi,

Hier nog zon beginner haha...je moet gewoon lekker veel oefenen...er is altijd wel een gelegenheid om een taartje te maken!!
Ik verzin er altijd genoeg!

Succes!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

9

Wat hier boven al gezegd is...blijven oefenen!! Ben zelf ook nog maar 2,5 maand bezig en leer steeds weer nieuwe dingen!
En je hebt er iemand heel blij meegemaakt en daar heb je het toch voor gedaan, niet waar?
Hij smaakt(e) vast heerlijk!!!

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

10

Het is best een leuk taartje. Ik ben zelf ook een beginner. En als je later je foto's gaat bekijken zie je ook dat het steeds beter
gaat , en ondertussen lekker veel oefenen :D Overal leer je van..

11

Xira, ik vind je motto ( bij je handtekening) geweldig!! :D En ook wel een beetje op dit topic van toepassing, toch? ;)

Groetjes, Adrienne

12

Inderdaad lekker veel oefenen en dan zal je zien dat het steeds beter gaat!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

13

En probeer inderdaad eens iets met marsepein. Ik vind dat persoolijk echt fijner werken!
Misschien niet de allermooiste taart, maar je kunt trots zijn op elk exemplaar, en hij heeft vast heerlijk gesmaakt! En je hebt weer lekker kunnen oefenen... Op naar de volgende, we zijn benieuwd!

Ik werk ook liever met marsepein, heb zelfs nog nooit een taart volledig met fondant bekleed, wel mee geboetseerd en gedecoreerd. Ach ja, gewoon blijven oefenen en veel redenen bedenken om een taart te maken!

veel bakplezier, groetjes Annemiek

15

nou dames ik bak sinds een half jaar en ik moet je zeggen als je hier begint op het forum denk je mijn hemel dat gaat mij nooit lukken wat een kunstwerken maar pas op het is zeer verslavend en ik zie mijn eigen taarten en  werkjes steeds mooier worden echt hoor ik sta ook versteld wat i nou een half jaar bakken en zeker door dit forum leer je heel snel en veel  al is het alleen maar door mee te kijken naa ralle mooie taarten

ik vind deze taart ook mooi zonder cursus zo zelf gemaakt heel goed gedaan

16

Lekker blijven doorgaan! Je zult de vooruitgang vanzelf zien :)

17

Vooral blijfen oefenen dat doe ik ook nog steeds,ik heb ook nog veel te leren.

18

Bedankt voor al jullie leuke en lieve reacties!!!