1

Onderwerp: taart smelt onder mijn handen weg

wat de mooiste taart van de wereld moest worden, is onder mijn handen weg gesmolten. ik ben aan dit forum verslaafd geraakt en heb geoefend met taarten, allemaal voor de grote dag: verjaardag van mijn dochter. ik heb een prachtige kleur en t lijfje van de pop was ook prima zonder problemen.. maar mijn marsepein smelt weg. heb de taart in de koelkast gezet, maar het mag niet baten ben bang dat aan t einde van de dag er niets mee over si.

wat kan dit toch zijn, heb dit nooit meegemaakt.

2 dingen anders dan normaal: marsepein uti de hebshop gekocht.
vulling met verse aarbeiein.. die nergens uitsteken oid. en witte chocola, afgesmeerd met bbr.....

kan wel janken... dat ga ik ook even zitten doen, terwijl ikk van voor af aan weer begin:(((((

ps gelukkig is de pinata (zo'n mexicaans ding waar je tegen aan moet slaan om er snoepjes en kleine cadeautjes uit laten vallen) helemaal top geworden... als pleister op mijn grote open wond van de taart  ....

Met een dosis geduld, onsje geluk en heel veel liefde krijg je alles voor elkaar!

2

Re: taart smelt onder mijn handen weg

anoli schreef:

wat kan dit toch zijn, heb dit nooit meegemaakt.

2 dingen anders dan normaal: marsepein uti de hebshop gekocht.
vulling met verse aarbeiein.. die nergens uitsteken oid. en witte chocola, afgesmeerd met bbr.....

Bedoel je met bbr banketbakkersroom?
Want dat kan niet, hoor! om mee af te smeren!

Je kan het beste de 1:1 boter en poedersuiker gebruiken,
en bij mij gaat de mix van botercreme van de webshop ook altijd goed,
maar sommigen hebben er wel problemen mee!

Wat frustrerend zeg!!

3

oeps.. wist niet dat je daar niet mee kon afsmeren.. waarom eigenlijk niet?
(ja.. ik weet t antwoord .. omdat anders je marsepein smelt??)

Met een dosis geduld, onsje geluk en heel veel liefde krijg je alles voor elkaar!

Omdat bbr veel te nat is om onder je marsepein te doen.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

5

Wat jammer zeg, dat je het niet wist!

Kan je nog een nieuwe maken?

Succes!

6

ik ben nog een groentje en heb alle inspiratie etc via dit forum ontvangen, waarvoor enorme dank. maargoed.. ik ben zojuist .. gereed gekomen van de nieuwe taart. jammer dat ik geen lichtblauwe marsepein meer had, vond m prachtig.. maargoed... deze is misschien wel NOG mooier... jullie houden foto's tegoed in taartenparade..